مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/18 07:47:39
کد خبر: 1751

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی؛

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خرداد ماه امسال برگزار می‌شود

همزمان با سراسر کشور بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی در 28 خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، «آیدین رحمانی رضائیه»، نقش خیرین مدرسه‌ساز را حائز اهمیت و موثر تلقی کرده و اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز از جمله افراد تاثرگذار هستند که در امر مدرسه‌سازی همگام با دولت قدم برمی‌دارند و جامعه از برکات این مشارکت بهره‌مند می‌شود.
وی گفت: با توجه به نقش موثر مشارکت خیرین مدرسه‌ساز هرساله جشنواره‌ای با این عنوان در سرتاسر کشور برگزار می‌شود که بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی، 28 خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: سال گذشته خیرین 94 میلیارد تومان جهت مدرسه‌سازی تعهد کرده بودند که در مرحله اجرا 100 درصد این اعتبار تخصیص یافته و این نوید خوبی برای بهبود سرانه فضای تحصیلی در آذربایجان غربی است.
رحمانی در ادامه بنیاد «علوی» و «برکت» را دو بال حمایتی در مناطق محروم دانسته و خاطرنشان کرد: در بحث ساخت فضاهای آموزشی 39 پروژه در قالب 138 کلاس درسی از طرف بنیاد علوی و 58 پروژه در قالب 291 کلاس درسی از طرف بنیاد برکت ساخته شده است.
وی گفت: بانک ملت یک پروژه در قالب 12 کلاس درسی، بانک ملی یک پروژه در قالب یک کلاس درسی، منطقه آزاد ماکو 3 مدرسه در قالب 27 کلاس درسی وشرکت مواد تخصصی عمران و مسکن‌سازان 4  پروژه  در قالب 48 کلاس درسی را جهت ساخت و بهره‌برداری تعهد کرده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی مشکلات پیمانکاران را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو در زمینه ساخت مدارس دانسته و گفت:  با توجه به نوسانات ارزی که ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه است، پیمانکاران پروژه در زمینه برآورد هزینه‌ها دچار مشکل شده و متضرر شده‌اند لذا برای حل این مشکل باید مسئولین عزم جدی داشته باشند زیرا رکود پروژه یا واگذاری به پیمانکار دیگر بیشترین خسارت را به دولت وارد می‌سازد.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری