مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/11 10:07:28
کد خبر: 1730

آغاز عملیات ساخت 5 مدرسه خیرساز درشهرستان ورامین

عملیات ساخت 5 مدرسه خیرساز با حضور فرماندار، مسئولان و جمعی از خیرین مدرسه ساز شهرستان ورامین آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ این طرح ها شامل طرح توسعه مجتمع تربیت بدنی امام حسن مجتبی(ع)،احداث مدرسه شش کلاسه درشهرک فاطمی با مشارکت فرهنگیان خیر، طرح توسعه مدرسه شش کلاسه روستای احمد آباد وسط، احداث دو کارگاه آموزشی در خیرآباد و احداث مدرسه شش کلاسه در روستای حسین آباد باغخواص است که با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم گفت: تعداد زیادی از مدارس شهرستان ورامین قدمتی بالغ بر 40 سال دارد که این امر ضرورت ساخت و نوسازی مدارس این شهرستان را ایجاب می کند.
حسین کاغذلو افزود: 50 درصد از مدارس شهرستان ورامین حدود 40 سال عمر دارد که این امر هزینه های نگهداری مدارس ورامین را به شدت افزایش داده است.
وی تصریح کرد: مدرسه سازی، جهادی است که از ثمرات آن کل جامعه برخوردار می شود و خیرین مدرسه ساز به عنوان بازوان توانمند دولت، توانسته اند تا بسیاری از مشکلات کمبود فضای آموزشی را برطرف کنند.
وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز تا کنون با اهداء زمین و ساخت مدرسه، 71 پروژه آموزشی را در شهرستان ورامین احداث کرده اند که این امر بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف کرده است.
کاغذلو گفت : مجموعه فرمانداری شهرستان ورامین با حمایت از خیرین مدرسه ساز و تسهیل امور تلاش دارد تا مشکلات حوزه آموزش و پرورش در کمبود فضای آموزشی را برطرف و با استفاده بهینه از فضاهای فرسوده، نهضت مدرسه سازی را دنبال کند.
بیش از 49 دانش آموز در مدارس در ورامین مشغول به تحصیل می باشند.
در حال حاضر 357 واحد آموزشی دولتی و 134 واحد آموزشی غیر دولتی در ورامین فعال است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

منبع: ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری