مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/11 09:37:45
کد خبر: 1729

تعهد خیرین مدرسه ساز خوزستان به هزارو 500 میلیاردریال می رسد

معاون مشارکت های مردمی نوسازی مدارس و مدیرعامل خیرین مدرسه ساز خوزستان گفت: پیش بینی می شود خیرین مدرسه ساز خوزستان امسال یکهزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت مدارس اهدا کنند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛رضا زدوار با بیان اینکه مجموع تعهدات خیرین مدرسه ساز هر ساله در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان نزدیک به یکهزار میلیارد ریال است، گفت: با توجه به بحث سیل زدگی در مناطق مختلف استان خوزستان و توجه خاص خیرین مدرسه ساز کشور پیش بینی می شود تعهدات خیرین به رشد 50 درصدی برسد.
وی اظهار داشت: در این راستا طی جلسات برگزار شده خیرین مدرسه ساز نگاه ویژه ای به مدارس استان خوزستان داشتند و پیش بینی می شود این تعهد به یکهزار و 500 میلیارد ریال برسد که با این اعتبار می توان بخش عمده از فضای آموزشی مدارس سیل زده در این استان را بازسازی کرد.
زدوار ،میزان خسارت وارده بر مدارس خوزستان را 150مدرسه عنوان کرد و گفت: 150 مدرسه در قالب 300 کلاس درس در جریان سیل اخیر خسارت دیده و تخریب شدند.
وی در ادامه گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل در مناطق کمتر توسعه یافته همچون دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر مناطق زاگرس نشین و دزفول برآورد شده است.
معاون مشارکت های مردمی نوسازی مدارس خوزستان افزود: در 2 سال گذشته تاکنون 150 مدرسه توسط خیرین در استان خوزستان ساخته شد که تعدادی از این مدارس تا مهر امسال به بهره برداری می رسند.
زدوار با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در 32 شهر برگزار می شود و تاکنون این جشنواره در پنج شهر خوزستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: امروز بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در آبادان با حضور خیرین مدرسه ساز و منطقه آزاد اروند برگزار شد.
گفتنی است :بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور امام جمعه آبادان، نماینده های مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی، استانی و جمعی از خیرین مدرسه ساز در مجتمع فرهنگی معلم آبادان برگزار شد. 

منبع : ایرنا 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری