مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/10 11:14:34
کد خبر: 1722

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز:

تسریع در ساماندهی فضاهای آموزشی سیل‌زده، همت خیرین و دولت را توأمان می‌طلبد

آموزش و پرورش در همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده گفت: تسریع در ساماندهی فضاهای آموزشی سیل‌زده، همت خیرین و دولت را توأمان می‌طلبد


سید محمد بطحایی در همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز کشور برای کمک به مدارس آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده، با اشاره به روند رو به رشد ساماندهی فضاهای آموزشی گفت: 10سال پیش دو سوم مدارس غیرایمن بود اما الان شرایط برعکس شده است و دو سوم مدارس ایمن هستند.

وی به عملکرد قابل تقدیر خیرین مدرسه‌‌ساز در سال 97 اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از 50 درصد  مدارس به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته و بهره‌برداری شد و این از افتخارات ماست که خیرین ارجمندی داریم که به مدرسه‌سازی و آماده کردن فضای آموزشی اهمیت می دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید مدارسی داشته باشیم که بچه‌ها در آن مهارت زندگی کردن بیاموزند، گفت: دانش‌آموزان ما زندگی کردن در آینده، از خودگذشتگی و کمک به دیگران را باید در مدرسه بیاموزند و تمرین کنند.

بطحایی تصریح کرد: اگر بعد از فارغ التحصیلی دانش‌آموزان، اختلالاتی در رفتار آنها می‌بینیم بخشی از آن به مدرسه بر می‌گردد چراکه بچه‌ها باید در مدرسه برخی آموزه‌های مربوط به مهارت زندگی را بیاموزند و از این منظر مدرسه فضایی مقدس برای دانش‌ آموزان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مدارس آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده گفت: حدود 1500 مدرسه در جریان سیل اخیر دچار آسیب شدند که باید هرچه سریعتر کار مرمت و بازسازی آنها انجام شده و این فضاها مجدداً در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: خوشبختانه برای ساماندهی فضاهای آموزشی از روزهای آغازین حادثه سیل، تلاش‌های خوبی از طرف همکاران سازمان نوسازی مدارس صورت گرفت که جا دارد از زحمات رئیس و کارکنان آن مجموعه که جانانه پای کار بودند قدردانی نمایم. در گلستان به دلیل فاصله زمانی طولانی‌تر با بازگشایی مدارس توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنا به وظیفه خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش، بیش از آنکه به برپایی کلاس درس بپردازیم باید شرایط روحی بچه‌ها را مورد توجه قرار می‌دادیم و با توجه به اینکه بچه ها از حیث روحی آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند، در گام نخست، ترمیم شرایط روحی آنها با  کارهایی نظیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دادیم.

بطحایی به برگزاری کلاس‌های بازی و یادگیری اشاره و  تصریح کرد: خوشبختانه در کوتاه مدت تاثیر بسیار خوبی بر شرایط روحی و روانی دانش آموزان داشتیم و در واقع ما به دنبال آموزش و پرورشی هستیم که  دانش‌آموزان از پس سختی‌های زندگی برآیند و با صبوری سختی‌ها را تحمل کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات شایسته خیرین در توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: قطعاً برای ساماندهی و بازسازی مدارس آسیب‌دیده در سیل، به کمک‌های ارزشمند خیرین گرانقدر نیازمندیم تا روند ترمیم و بازسازی به سرعت انجام شود.

 
 

 
 

اشتراک گذاری