مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/05 11:46:38
کد خبر: 1707

حضور خیر مدرسه ساز کردستانی در غرفه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

همزمان با دومین روز فعالیت غرفه خیرین مدرسه ساز در نمایشگاه بین المللی کتاب، خیرین استان ها در این غرفه حضور پیدا کردند .


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، آزاد امینی عضو انجمن هیوای زانست سقز درباره فعالیت خیریه این انجمن در زمینه مدرسه سازی در استان کردستان گفت: انجمن هیوای زانست سقز، اولویت فعالیت خود را روی ساخت مدرسه و کتابخانه ها در استان سقز گذاشته است و تا به حال در روستای قشلاق پل سقز یک دبستان سه کلاسه و یک کتابخاه عمومی احداث کرده است. علاوه بر این موضوع، این انجمن تا به حال 6 کتابخانه عمومی در روستاها و 2 کتابخانه در شهر سقز اخداث و 200 مدرسه را از نظر کتاب های غیر درسی تامین کرده است .

امینی عضو این انجمن در ادامه گفت: با توجه به محرومیتی که از نظر مدرسه سازی ، شهر سقز برخوردار است، اولویت اصلی، احداث مدرسه در این استان است زیرا بسیاری از روستاها حتی مدرسه ندارند و بسیاری از مدارس تخریبی هستند ولی این انجمن به جز مدرسه سازی، تجهیز و ساخت کتابخانه را در برنامه های خود قرار داده است.

وی افزود:  با توجه به این موضوع که مساله فرهنگ پایه و اساس جامعه است به نظر من نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است که افراد فرهنگی با موضوع مدرسه سازی و این کار خیر بیشتر آشنا شوند و با توجه به حوادث اخیر در زمینه سی بیشتر در این مورد کمک کنند.   


اشتراک گذاری