مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/02 07:12:42
کد خبر: 1697

باحضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در استان فارس؛

آموزشگاه استثنایی خیّرساز سینا در درودزن مرودشت افتتاح شد

با حضور معاونین عمرانی و استثنایی وزارت آموزش و پرورش آموزشگاه استثنایی سینا در روستای رامجرد بخش درودزن از توابع شهرستان مرودشت در استان فارس افتتاح و کلنگ ساخت سه آموزشگاه دیگر نیز با ظرفیت ۱۸ کلاس درس، به همت خیرین و بنیاد برکت در این منطقه بر زمین زده شد.


این مدرسه استثنایی که برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه احداث شده است، در زمینی به مساحت 600 مترمربع با 7 کلاس درس  و با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال طی یک سال ساخته شده است.

مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش اسثثنایی کشور در این آئین، با قدردانی از همت این خیر نیک‌اندیش که برای فرزندان خاص جامعه مبادرت به ساخت مدرسه نموده است گفت: خداوند در قرآن کریم به صراحت می فرماید هرکس بنده‌ای را زنده کند، بشریت را احیا کرده است و مدرسه‌سازی در حقیقت زندگی بخشیدن به انسانهاست.

وی افزود: از آنجا که تفاوتهای فردی از ویژگی های عالم خلقت محسوب می شود، وقتی تفاوتها آغاز می شود نهادهایی مانند آموزش وپرورش نمی توانند حساس نباشند. کودکانی هستند که با مشکلات شنوایی، بینایی و اختلالات رفتاری و یادگیری، حتی چند معلولیتی مواجه هستند، که نظام آموزشی باید به آنها توجه نماید.

قدمی با اشاره به وجود بیش از 152 هزار دانش آموز با نیازهای وپژه در کشور گفت: بیش از نیمی از این جمعیت در مدارس خاص و مابقی در سیستم آموزشی فراگیر تحصیل می کنند و ما درصدد ادا کردن حق آنها که همان آموزش بوده؛ هستیم و در سایه توانایی آموزگاران که حتی کارهای شخصی اینگونه دانش آموزان را نیز در برخی موارد انجام می دهند بدنبال آن هستیم که آنها معلولیت خود را فراموش کنند.

وی اظهار داشت: 350 نفر از این عزیزان بدون آنکه سهمیه‌ای داشته باشند در آزمون سراسری مراکزعالی قبول شدند و لذا ازاین جهت کار خیرین مدرسه‌ساز که عمر خود را صرف ساخت اینگونه فضاها می‌کنند قابل تکریم است.

 موصلی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز در این مراسم گفت: بدون شک خداوند در خلقت این عزیزان مصلحت و مشیتی بوده است؛ چرا که بسیاری ازآنها علی‌رغم محدودیت ظاهری و جسمی دارای توانمندی هایی هستند که انسانهای سالم از این موهبت محرومند و اغلب در مسابقات ورزشی و المپیادهای علمی دارای افتخار و امتیاز می شوند.

وی افزود: بنابراین اطلاق عبارت دانش آموزان با نیازهای ویژه باید جای خود را به جمله دانش آموزان با توجه خاص بدهد و از این جهت نیاز است که به این افراد دقت بیشتری نماییم.
موصلی با تقدیر از خیر نیک‌اندیش دکتر مصلح که این مرکز آموزشی را برای فرزندان با شرایط خاص احداث نموده، تاکید کرد: دست خیرین را که مدرسه‌سازی را بعنوان کار خیر انتخاب می کنند و نشان از هوش و ذکاوت وافر آنهاست می بوسم و امیدوارم همانگونه که این مدرسه متفاوت‌تر از دیگر فضاهای آموزشی و با عشق ساخته شده از امروز که کار اجرایی نوسازی مدارس به اتمام می رسد و مسئولیت همکاران آموزشی و مرییان آغاز می‌شود، کار تعلیم و تربیت این دانش آموزان نیز متفاوت از سایرین  با عشق همراه باشد و ضمن مراقبت از فضای آموزشی ( که با همت خیر گرانقدر و از سوی شرکت هرم فولاد شیراز بنا شده است) سالیان متمادی مورد استفاده عزیزان قرارگیرد.


اشتراک گذاری