مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/01/23 20:26:13
کد خبر: 1690

ورود خیرین به بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده/ ارسال ۱۰۰ کانکس به مدارس لرستان

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازسازی فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده لرستان، از ارسال یکصد کانکس و ۵ هزار میز و نیمکت دانش‌آموزی به مدارس این مناطق خبر داد.


دکتر مهراله رخشانی‌مهر در ادامه سفر خود به استان لرستان، پس از بازدید‌های میدانی، به اتفاق جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور از مناطق سیل‌زده جنوب لرستان،  به بخشی از اقدامات کوتاه‌مدت و میان مدت وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازسازی مدارس آسیب‌دیده استان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، ناگزیریم در بعضی از روستاها و نقاط شهری از کانکس استفاده کنیم و برآورد اولیه آموزش و پرورش لرستان ۱۵۰ کانکس بوده است که تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه کانکس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان همین هفته تحویل استان لرستان می‌شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به انباشت گل و لای و خسارت‌های وارده به مدارس، حدود ۵ هزار میز و نیمکت برای دانش‌آموزان مدارس آسیب‌دیده خریداری و تحویل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اقدامات میان‌مدت برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده گفت: در این راستا از اعتبارات دولتی و ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز استفاده می‌‌کنیم چرا که این نیکوکاران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۵۰ درصد مدارس را ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: انتظار می‌رود همانگونه که خیرین محترم در زلزله کرمانشاه حضور چشمگیری داشته‌اند، در سیل لرستان هم همکاری لازم را انجام دهند و امروز هم تیمی از خیرین مدرسه‌ساز کشور به لرستان سفر کرد و پس از بازدید قول‌هایی در زمینه بازسازی مدارس داده‌اند.

برگزاری گردهمایی ویژه خیرین برای کمک به مدارس سیل‌زده لرستان

وی افزود: در هفته‌های آینده با همکاری مدیران استانی و ملی برای کمک به ساخت مدارس لرستان، گردهمایی ویژه‌ای با حضور خیرین کشوری تشکیل خواهیم داد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر مدارس آسیب‌دیده و ساخت مدارس تخریب شده اقدام کنیم، گفت: در بخش اعتبارات مربوط به دولت باید منتظر تصمیمات ستاد بحران کشور باشیم البته رئیس جمهور از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را درخواست کرده‌اند و ما هم اعتباراتی را درخواست کرده و با امضای وزیر آموزش و پرورش تحویل وزیر کشور داده‌ایم و منتظریم از محل اعتبارات بودجه سنواتی حتماً اعتبارات ویژه‌ای برای ساخت مدارس استان لرستان تخصیص داده شود.


اشتراک گذاری