مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/12/15 03:55:28
کد خبر: 1663

پیام مشترک وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به مناسبت بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی

به مناسبت بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز و آغاز نخستین دوره جشنواره‌های مدرسه‌ای، وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز پیام مشترکی صادر کردند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسهساز کشور؛سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور به مناسبت بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز و آغاز نخستین دوره جشنواره‌های مدرسه‌ای پیام مشترکی صادر کردند.

در این پیام مشترک، تعامل و همراهی خیرین مدرسه‌ساز را به‌مثابه یک سرمایه اجتماعی بی‌بدیل و گرانسنگ دانستند و تأکید کردند: از خیرین مدرسه‌ساز و خانواده محترم آنان دعوت می‌شود با حضور ارزشمند خود در مدارسی که تقدیم آموزش‌وپرورش نموده‌اند؛ پیوندی دوباره با دانش‌آموزان عزیز برقرار نمایند تا آینده‌سازان کشور، این بار درس خیرخواهی و مهارت نیکوکاری را از گفتار و رفتار نیکوکاران مدرسه‌ساز بیاموزند. آنچه مسلم است هم‌نشینی خیرین و دانش‌آموزان در ۲۰ هزار مدرسه خیر ساز کشور، فرهنگ ارزشمند مدرسه‌سازی را بیش‌ازپیش گسترش خواهد داد.

در متن این پیام آمده است: در آستانه بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز و آغاز نخستین دوره جشنواره‌های مدرسه‌ای در مدارس خیرساز کشور، خداوند متعال را سپاسگزاریم که مشارکت مردم شریف ایران در پیشبرد اهداف پیش‌روی نظام تعلیم و تربیت اسلامی در بالاترین سطح خود قرار دارد و آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری از پشتیبانی و حمایت آحاد فهیم جامعه به ویژه خیرین محترم مدرسه‌ساز بهره‌مند شده است.

این تعامل و همراهی را به مثابه یک سرمایه اجتماعی بی‌بدیل و گرانسنگ ارج می‌نهیم و بر حفظ و تقویت آن تأکید داریم. در همین ارتباط طی دو دهه گذشته جامعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک نهاد مردمی فعال در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیشترین تأثیر را داشته و کارنامه‌ای درخشان و ستودنی بر جای گذاشته است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجموعه خیرین مدرسه‌ساز از پدیده‌های مبارک انقلاب و کشور به شمار می‌آید.

این پیام می‌افزاید: عملکرد نیک اندیشان و نهادهای فعال در این عرصه طی سال‌های اخیر این گمانه را تقویت نموده است که امکان شکوفایی ظرفیت‌های جدید در حوزه مدرسه‌سازی با اتخاذ رویکردها و روش‌های مبتکرانه و خلاقانه وجود دارد و این جشنواره‌ها می‌تواند نقطه عطف و حسن آغازی برای تحقق این مهم باشد. به یاری خداوند بزرگ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال علاوه بر جشنواره‌های استانی و شهرستانی، ظرفیت بالغ بر ۲۰ هزار مدرسه خیر ساز کشور نیز مورد توجه برگزارکنندگان این مراسم قرارگرفته و «جشنواره‌های مدرسه‌ای» در مدارس خیر ساز کشور، مقدمه‌ای بر «جشنواره‌های استانی» خیرین خواهد بود.

بدون تردید حضور خیرین نیک‌اندیش میان دانش‌آموزان در مدارس اهدایی، علاوه بر جلب رضایت نیکوکاران گرامی، ثمرات فراوانی برای نظام آموزشی کشور در بر خواهد داشت.

 از خیرین مدرسه‌ساز و خانواده محترم آنان دعوت می‌شود با حضور ارزشمند خود در مدارسی که تقدیم آموزش و پرورش نموده‌اند، پیوندی دوباره با دانش‌آموزان عزیز برقرار نمایند تا آینده‌سازان کشور، این بار درس خیرخواهی و مهارت نیکوکاری را از گفتار و رفتار نیکوکاران مدرسه‌ساز بیاموزند.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه مسلم است هم‌نشینی خیرین و دانش‌آموزان در ۲۰ هزار مدرسه خیر ساز کشور، فرهنگ ارزشمند مدرسه‌سازی را بیش از پیش گسترش خواهد داد.

همچنین از مدیران آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها به ویژه مدیران مدارس خیر ساز انتظار داریم با برگزاری مراسم و برنامه‌های ساده و صمیمی با مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان، پذیرای حضور گرم خیرین مدرسه‌ساز باشند و زمینه هم‌صحبتی و هم‌اندیشی خیرین و دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز را در قالب جشنواره‌های مدرسه‌ای فراهم آورند.

ان‌شاءالله جشنواره‌های استانی، شهرستانی و مدرسه‌ای، نتایج ارزشمندی برای نظام تعلیم و تربیت اسلامی در پی خواهد داشت.


اشتراک گذاری