مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/12/14 07:53:25
کد خبر: 1660

پیام معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناسبت؛

آغاز بیست و یکمین دوره "جشنواره‌های استانی" و نخستین دوره "جشنواره‌های مدرسه‌ای"

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناسبت آغاز بیست و یکمین دوره "جشنواره‌های استانی" و نخستین دوره "جشنواره‌های مدرسه‌ای" پیامی صادر کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر مهراله‌رخشانی مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به مناسبت آغاز بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی و شروع نخستین دوره جشنواره‌های مدرسه‌ای، پیامی صادر نمود.

متن این پیام بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
چند دهه از نقش آفرینی خیّرین مدرسه‌ساز در همراهی با نظام تعلیم و تربیت اسلامی برای فراهم آوردن شرایط مناسب تحصیلی آینده‌سازان عزیز کشورمان سپری شده است و طی این مدت جامعه خیّرین مدرسه‌ساز، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور یک الگوی موفق در جذب مشارکت‌های مردمی برای رشد و پیشرفت نظام آموزشی کشور را به منصه ظهور گذاشته و صورت عینی بخشیده‌اند که مصداق عملی این نوع‌دوستی را در مشارکت ارزشمند خیّرین محترم در بازسازی مدارس آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه شاهد بودیم.

ضمن آنکه در این مدت، دستاوردهای فراوانی به دست آمده و آموزه‌های ارزنده‌ای نیز تجربه شده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و تجهیز 20 تا 30 درصد مدارس و فضاهای آموزشی کشور به همت خیّرین، شکل‌گیری مجامع خیّرین استانی و شهرستانی، برگزاری 20 دوره جشنواره‌های استانی و صدها جشنواره شهرستانی و منطقه‌ای اشاره نمود. همچنین در دو دهه اخیر، در کنار خیّرین حقیقی که از لایه‌های مختلف اجتماعی همچون بانوان، پزشکان، مهندسان، صنعتگران، تجار، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و ... در صف خیّرین قرار گرفته‌اند؛ نهادهای حقوقی نیز همچون بانک‌ها، بنیادها و شرکت‌ها، مبتنی بر اصل "مسئولیت اجتماعی" به جرگه‌ مدرسه‌سازی پیوسته‌اند که تلاش تمامی این گروه‌ها شایسته حق‌شناسی و قدردانی است.

خوشبختانه امروز و در سایه این تلاش جمعی که به تعبیر مقام معظم رهبری "مدظله العالی" جهادی مقدس و از پدیده‌های مبارک انقلاب و کشورمان محسوب می‌شود؛ آمار مدارس خیّرساز کشور به بالغ بر ۲۰ هزار مدرسه رسیده و نکته مهم این است که باید بیش از هر زمان دیگری از ظرفیت این تعداد مدرسه خیّرساز برای اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی در بین دانش‌آموزان و اقشار مختلف جامعه استفاده شود. بر همین اساس، امسال ستاد برگزاری جشنواره‌های خیّرین مدرسه‌ساز؛ مدارس را "کانون اصلی تکریم خیّرین" و خانواده محترم ایشان قرار داده و بر این باور است که حضور خیّرین در مدارس خیرساز و مشاهده رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان عزیز، بهترین و مؤثرترین شیوه‌ قدردانی از زحمات نیکوکاران مدرسه‌ساز خواهد بود. علاوه بر این لازم است در آغاز سومین دهه از برگزاری جشنواره‌های خیّرین مدرسه‌ساز، شناسایی ظرفیت‌های ارزشمند این عرصه؛ از طریق فعال‌سازی مجامع استانی و شهرستانی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و به ویژه تکریم خیّرین، در دستور کار قرار گیرد.

 امید آنکه در دوره جدید اجرای جشنواره‌های استانی، شهرستانی و مدرسه‌ای؛ شاهد تحول کمی و کیفی در استفاده از ظرفیت‌های بیشمار این عرصه و افزایش سطح رضایتمندی نیکوکاران علاقمند به رشد و توسعه کشور باشیم.


اشتراک گذاری