مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/12/11 05:21:31
کد خبر: 1650

مدیر کل نوسازی مدارس استان سمنان اعلام کرد؛

برگزاری جشنواره تجلیل در دو مدرسه خیرساز استان/ امسال بیشتر بر جشنواره های مدرسه ای تاکید داریم

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان تاکنون از دو جشنواره مدرسه ای در شهرستان شهمیرزاد و سمنان خبر داد. سعید هژبری با اشاره به اینکه استان سمنان دارای 193 مدرسه خیرساز است گفت: امسال بیشتر بر جشنواره های مدرسه ای نسبت به جشنواره های شهرستانی تاکید داریم تا باعث ترویج این فرهنگ نیکوکاری در بین دانش آموزان و اولیای آنان شویم.


با توجه به شرایط فضاهای آموزشی استان سمنان و نحوه برگزاری جشنواره های مدرسه ای بر آن شدیم تا با مدیرکل نوسازی مدارس این استان به گفت و گو بنشینیم که در ادامه می خوانید: 
چند جشنواره مدرسه ای در استان تا به حال برگزار شده است؟
• در استان سمنان پس از آغاز برگزاری جشنواره های مدرسه ای در کل کشور در دو مدرسه ، جشنواره مدرسه ای برگزار شده است که از خیرین آنان از سوی دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان و معلمین تقدیر به عمل آمده است. که این جشنواره مدرسه ای در مدرسه خیر ساز نبی اله نوری نسب در شهر شهمیرزاد و مدرسه شاهد دخترانه سمنان با حضور خیر مدرسه ساز حاج علی اصغر جمعه ای بوده است.
چه برنامه ای برای جشنواره مدرسه ای دارید؟
• برای برگزاری جشنواره مدرسه ای در این اداره کل با توجه به اینکه همواره باید به خواسته های خیرین مدرسه ساز توجه شود و از کار خیر آنها قدردانی گردد و الگو سازی برای آینده سازان جامعه صورت گیرد و جذب و جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز در طول سال برنامه ریزی صورت گرفته است تا این کار موجب تشویق خیرین برای شروع احداث مدرسه جدید باشد که این جزء کوچکی از تقدیر و تشکر از اندیشه نیک خیرین مدرسه ساز است.
 
 
نیازهای فضاهای آموزشی استان سمنان چیست ؟
• استان سمنان از لحاظ فضاهای آموزشی شرایط خوبی ندارد. از نظر فضاهای آموزشی 1832 کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی و 2075 کلاس نیاز به مقاوم سازی دارند. با توجه به روند رشد دانش آموزی در دو شهرستان سمنان و شاهرود برای رسیدن به شرایط مطلوب نیاز به ساخت مدرسه و مقاوم سازی در سریعترین زمان احساس می شود.
چند مدرسه خیر ساز و دولتی در استان وجود دارد؟
• ما در استان سمنان 600 مدرسه دولتی و 193 مدرسه خیر ساز داریم و تعداد خیرین مدرسه ساز استان سمنان بالغ بر 444 نفر می باشد که از این تعداد 94 نفر خیر بانو ، 267 نفر خیر آقا و 80 مورد خیر حقوقی می باشند.
به نظر شما  اثرات جشنواره مدرسه ای چیست؟
• برگزاری جشنواره مدرسه ای یک شرایطی را فراهم می نماید که خیرین در بین دانش آموزان و انجمن اولیاء حضور داشته و از نزدیک ثمره کار خود را مشاهد کنند. حضور خیرین مدرسه ساز در مدارس و ارتباط با معلمین و دانش آموزان موجب دلگرمی بیشتر خیرین مدرسه ساز برای ادامه فعالیت در زمینه مدرسه سازی خواهد شد.  تقدیر از خیرین مدرسه ساز در مدارسی که خیرین خود احداث کرده اند موجب اشاعه و فکر نیک اندیشی است  این عمل موجب اشاعه امر خیر و فرهنگ سازی عمل نیک و خیراندیشی در نسل آینده می شود. خیرین در این جشنواره ها انسان دوستی، خیراندیشی را به دانش آموزان می آموزند.
غزاله دیبایی

اشتراک گذاری