مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/12/08 21:19:06
کد خبر: 1649

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ؛

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در اردیبهشت‌ماه سال آینده

لطفی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ دومین جلسه هماهنگی بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با حضور سه قطب برگزارکننده جشنواره یعنی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل برگزار شد.

برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای خیرین مدرسه‌ساز

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با قدردانی از حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی و توسغعه فضاهای آموزشی بیان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود که مکان این جشنواره هنوز مشخص نشده است.

دولت لطفی از برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای خیرین مدرسه‌ساز با حضور خانواده‌های خیر و اولیای دانش‌آموزان با محوریت آموزش و پرورش شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: جشنواره مدرسه‌ای قبل از عید برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر تامین هزینه‌های مالی جشنواره بیان کرد: برگزاری جشنواره شهرستان قبل از جشنواره مرکز استان خواهد بود که فعالسازی کمیته جذب و هدایت خیرین و تشکیل کمیته‌ای متشکل از نوسازی مدارس، مجمع خیرین و آموزش و پرورش و شورای بانوان برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از تشکیل شورای بانوان جشنواره برای جذب و شناسایی بانوان خیر خبر داد و افزود: در زمینه برگزاری جلسات و شناسایی خیرین و برگزاری جشنواره بانوان خیر مدرسه ساز نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

لطفی با قدردانی از حمایت‌های مجمع خیرین و اداره کل آموزش و پرورش استان از برگزاری این جشنواره تصریح کرد: تعامل خوبی بین سه مجموعه وجود دارد و استفاده رایگان از امکانات و ظرفیت سایر دستگاه‌ها نظیر شهرداری، بانک‌ها و غیره نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره باشیم.

احداث 35 درصد مدارس توسط خیرین

 رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و هماهنگی‌های نوسازی مدارس و آموزش و پرورش با مجمع اظهار کرد: با بررسی و رفع نقص جشنواره‌های گذشته تلاش می‌کنیم تا بتوانیم جشنواره پرباری برگزار کنیم و باید نگهداری مدارس خیرساز مد نظر قرار گیرد.

جواد قرآن‌نویس افزود: به همت خیرین انواع مؤسسات در جامعه تشکیل یافته و باید در خصوص نگهداری، حفظ و تکریم از خیرین اقدامات خوبی انجام دهیم و سخت تلاش کنیم و قدردان خیرین باشیم و آنها را حفظ کنیم و نیز انتظار می‌رود آموزش و پرورش در زمینه شناساندن خیرین به دانش‌آموزان اقدام کند.

وی بیان کرد: باید مدارس خیرساز هر منطقه برای برگزاری جشنواره مدرسه‌ای احصا شود و نیز  هماهنگی نصب بنر، هماهنگی سالن جشنواره، مجری و موسیقی سنتی توسط مجمع خیرین انجام خواهد شد.

 رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در شهرها و مناطق مختلف استان با محوریت رویکرد جشنواره "افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز" برگزار شود.

 قرآن‌نویس با اشاره به نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی گفت: در حال حاضر 35 درصد مدارس توسط خیرین احداث شده به طوری که خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تاکنون یک هزار و 539 کلاس درس در قالب 382 مدرسه در مناطق مختلف استان احداث کرده‌اند.

تشکیل کمیته جذب و هدایت خیرین مدرسه‌ساز اردبیل

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه 20 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان تاکنون برگزار شده و تجارب خوبی در این حوزه داریم و در بحث اسکان، پذیرایی، نقلیه، روابط عمومی و سایر موارد آماده همکاری هستیم.

حسین برزگر بیان کرد: تجلیل از خیرین حد و مرزی ندارد و هر چقدر از خیرین تقدیر به عمل آید باز هم کم است و انتظار بر این است تا مدرسه پابرجا بوده و خدمات خیرین ساری و جاری است تجلیل از خیرین ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت برای تامین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز استان گفت: در صورتی که خیرین برای توسعه فضاهای آموزشی ورود نمی‌کردند ما در این حوزه با مشکلات عمده‌ای روبه رو بودیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از تشکیل کمیته جذب و هدایت خیرین با نمایندگانی از نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و مجمع خیرین تصریح کرد: با راه‌انداری این کمیته دیدارهایی با خیرین بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، آستان قدس رضوی و بانک‌ها برای جذب به این حوزه انجام می‌شود.

برزگر افزود:  ارزش و جایگاه اقدام خیرین در حوزه تعلیم و تربیت بسیار مهم و خطیر بوده و باید تلاش کنیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار تجلیل و تکریم خیرین در این حوزه، در راستای جذب خیرین به عرصه مدرسه‌سازی نیز اقدام کنیم.

منبع:تسنیم

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری