مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/11/29 14:54:02
کد خبر: 1633

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛

جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشوربرگزار شد

جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عصر امروز در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ،رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عصر امروز 29 بهمن ماه سال 1397در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، قربانی مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  میردامادیان ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ، فخار رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ، رضا زداده ریئس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس , موصلی  مدیر کل مشارکتهای مردمی استان فارس وشریعتی  ، فرنو، قفلی ,قلم چی و حریری اعضای هیات مدیره برگزار شد.

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشوردر ادامه این جلسه با اشاره به اینکه تعداد مدارس خیرساز، یک ظرفیت ارزشمند برای توسعه فرهنگ نیک‌اندیشی در بین لایه‌های مختلف اجتماعی به شمار می‌آید، اظهار کرد: فرهنگ کار خیر باید از دوران کودکی در وجود آحاد جامعه نهادینه شود به همین دلیل امسال با برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌‌ای در نظر داریم تا ارزش مدرسه‌سازی را در کل جامعه اشاعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 3 میلیون‌ دانش‌آموز در مدارس خیرساز کشور مشغول به تحصیل هستند، افزود: وقتی خیر به مدرسه‌ای که خود ساخته است دعوت شود و مراسم تکریم از او در مدرسه اهدایی خود، انجام شود این بهترین نوع قدردانی است که حلاوت و شیرینی آن وجود خیرین را لبریز از رضایت و شادمانی می‌کند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، جشنواره‌‌های مدرسه‌ای را یک فرصت ایده آل برای پیوند خیرین و آینده‌ سازان کشورمان دانست و نقش مدیران آموزش و پرورش را در برگزاری موفق این جشنواره‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد.

در این جلسه  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: با تخصیص اعتبارات خوبی که برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، سال آینده سال پر برکتی برای حوزه عمرانی دستگاه تعلیم و تربیت خواهد بود و امیدواریم بتوانیم اقدامات اساسی برای فضاهای آموزشی کشور انجام دهیم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مجامع خیرین استانها، شناسایی نقاط ضعف در جذب مشارکت‌های مردمی، رفع موانع و اتخاذ راهکارهای مؤثر و قانونی را از مهمترین اقدامات برشمرد و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق‌، زمیه فعالیت خیرین نیکوکار و فرهنگ‌دوست مدرسه‌ساز را پر رونق‌تر از گذشته فراهم نمائیم.

در ادامه این جلسه قربانی مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت : 25 هزار مدرسه خیر ساز در سطح کشور وجود دارد که برگزاری جشنوارهای خیرین مدرسه ساز در این مدارس می تواند پایگاهی برای ترویج کار خیر باشد.

وی با اشاره به اینکه  بیست و یکمین جشنواره های خیرین مدرسه ساز کشور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از استانهای فعال تقدیر می شود اظهار داشت :بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود.

در این جلسه میردامادیان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ضمن ارائه گزارش عملکرد این استان گفت : مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در حال تهیه کتاب زندگی نامه خیرین مدرسه ساز است که با نگارش این کتاب، کار ارزشمند خیرین ماندگارمی شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دائمی درمحل  مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برپا شده که توانسته در جذب خیرین نقش بسزایی داشته باشد اظهار داشت : با مبالغ جمع آوری شده توسط خیرین توانستیم در نوسازی و تجهیز مدارس این استان گام های موثری برداریم .

مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن ارئه گزارش عملگرد خود از اقدامات انجام شده در سطح کشور گفت و تصریح کرئ: طی تماسی که با برخی از مجامع استانها گرفته شد مشخص شد برخی از استانها نظیر اردبیل ،چهار محال بختیاری ،خراسان رضوی، قزوین ،هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد مدیرعامل ندارند که در این خصوص می بایست تصمیماتی اخذ شود

وی ضمن تقدیراز آقایان قربانی مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس و رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به خاطر برگزاری گردهمایی مدیران عامل و روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور گفت : استفاده از انتقادات و تجربیات  روسا و مدیر عاملین مجامع خیرین می تواند تاثیر بسزایی در پیشبرداهداف جامعه خیرین مدرسه ساز داشته باشد.


اشتراک گذاری