مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/11/21 21:50:01
کد خبر: 1626

ساخت 58 مدرسه خیرساز در کردستان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز درسال جاری با هزینه 350 میلیارد ریال 58 مدرسه ساخته اند.


ابراهیم حسام در افتتاح مدرسه 6 کلاسه روستای بندول از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: پیشتر خیرینی از دیگر استان های کشور در کردستان به ساخت مدرسه می پرداختند اما در چند سال اخیر 40 درصد از مدارس ساخته شده در استان مربوط به خیرین خود استان کردستان است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان یادآور شد: سرشناس ترین خیر صدر هاشمی نژاد است که امسال برای مجتمع آموزشی فرهنگی سنندج بیش از هزار و 400 میلیارد ریال را تقبل کرده است.
وی گفت: مصلی نژاد یکی دیگر از خیرین هم برای ساخت مدرسه 12 کلاسه شهر سنندج 60 میلیارد ریال هزینه کرده است که بسیار ارزشمند و ستودنی است.
حسامی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی حل مشکلات آموزش و پرورش نیست، بر لزوم ورود خیرین به امر مدرسه سازی تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 300 مدرسه تخریبی و نیازمند بازسازی در استان کردستان وجود دارد.
مدیر کل نوسازی مدارس استان کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: مهر امسال، هفته دولت و ایام الله دهه فجر 58 مدرسه در قالب 250 کلاس درس، یک زبان سرا و یک نمازخانه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان ساخته شده تحویل آموزش و پرورش شده است.
احمدی افزود: تمام کلاس های درس تحویل داده شده به امکانات و تجهیزات روز مجهز و هوشمند سازی شده اند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز با تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز استان کردستان گفت: به همت خیرین مدرسه ساز امسال 2 مدرسه یک کلاسه در روستای دزوند سفلی و مدرسه 6 کلاسه روستای بندول احداث شد.
احمد مرادی افزود: سال گذشته نیز یک مدرسه 6 کلاسه در شهر سروآباد به همت خیرین مدرسه ساز احداث شد که برای سال آینده نیز ساخت سه مدرسه در روستاهای ذکریان، رزاب و پایگلان توسط خیرین مدرسه ساز احداث می شود.
به گزارش ایرنا، در ششمین روز از دهه فجر مدرسه 6 کلاسه روستای بندول در زمینی به مساحت هزار و 56 متر مربع با اعتبار 10 میلیارد ریال افتتاح شد.
این مدرسه در 2 طبقه برای دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول توسط بنیاد علوی با مشارکت اداره کل نوسازی استان کردستان احداث شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اشتراک گذاری