مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/11/11 06:41:27
کد خبر: 1612

افتتاح 2مدرسه اهدائی بنیاد قلم چی در 2روستای خراسان جنوبی

دو مدرسه اهدائی بنیاد قلم چی در روستاهای تاجمیر و گرم استان خراسان جنوبی روز سه شنبه 2 بهمن 97، افتتاح و بهره برداری شد.



به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛مدرسه دو کلاسه قلم چی روستای تاجمیر در شهرستان سربیشه با ظرفیت 70 دانش آموز با 113 مترمربع فضای آموزشی و مدرسه 2 کلاسه قلم چی روستای گرم در شهرستان نهبندان با ظرفیت حدود 70 دانش آموز با 100 مترمربع فضای آموزشی توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) ساخته شده است.
محمدرضا بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی با ابراز قدردانی گفت: این استان دارای روستاهای مرزی و کم برخوردار فراوان با تراکم دانش آموزی بالا است و همکاری خیرین مدرسه ساز موجب شده توسعه فضاهای آموزشی در این منطقه ناتمام نماند؛ مدارس بنیاد قلم چی در روستاهای عشایری این استان ساخته شده که پیش از این دارای مدارس کانکسی فاقد استاندارد بود.
حسین انصاری رئیس آموزش و پرورش عشایر استان خراسان جنوبی نیز طی سخنانی بیان کرد: در راستای برقراری عدالت آموزشی، دانش آموزان عشایری این استان نیز از نعمت فضا و خدمات آموزشی مطلوب برخوردار شده اند؛ انتقال دانش آموزان این روستاها از مدارس کانکسی به مدارس ثابت نوساخته قطعا تاثیر بسزایی در پیشرفت تحصیلی آنان خواهد داشت.
شایان ذکر است مراسم افتتاح این مدارس با حضور خیرین مدرسه ساز کشور، مسئولان آموزش و پرورش، نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی، بنیاد قلم چی و معلمان و دانش آموزان این مدارس و استقبال گرم و پرشور اهالی این روستاها برگزار شد.


اشتراک گذاری