مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/11/11 05:56:47
کد خبر: 1610

جلسه ستاد مرکزی بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد

جلسه ستاد مرکزی بیست و یکمین جشنواره خیرّین مدرسه‌ساز کشور، با حضور رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز و معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور در این جلسه با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نیز بر فضیلت دانش تأکید شده است، گفت: برای فراهم نمودن زیرساخت‌های آموزش، چاره‌ای جز توسعه فضاهای آموزشی و آماده‌سازی امکانات آموزشی برای آینده سازان میهن نداریم و باید در این زمینه خیّرین و افرادی که از لحاظ مالی تمکن دارند به کمک دولت، زمینه‌های رشد و تعالی دانش‌آموزان را فراهم نمایند.

محمدرضا حافظی با بیان اینکه افزایش و جذب به موقع اعتبارات دولتی موجب تشویق و ترغیب خیّرین برای استمرار فعالیتشان در عرصه مقدس مدرسه‌سازی می‌شود، اظهار داشت: تلاش‌های صورت گرفته طی یک سال اخیر در این زمینه و افزایش جذب اعتبارات برای پروژه‌های نیمه تمام و مشارکتی خیّرین، قابل تقدیر بوده است.

وی افزود: تکریم خیّرین، همواره موجب افزایش تعداد خیّرین و همچنین افزایش مشارکت نیکوکاران برای مدرسه‌سازی می‌شود که باید مورد توجه ستادهای اجرائی و برگزارکنندگان این همایش در استان‌ها قرار گیرد.

لزوم شفاف‌سازی وضعیت فضاهای آموزشی کشور، برای جذب مشارکت‌های مردمی ضروری است

استفاده از ظرفیت بانوان

بهره مندی حداکثری از ظرفیت صدا و سیما

لزوم همگرائی و تعامل بین مدیران نوسازی مدارس و آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد و اجرائی کشور برای تبیین اقدامات ارزشمند خیّرین در حوزه مدرسه‌سازی برگزار شده است، گفت: به همین دلیل تخصیص اعتبارات این سازمان، طی یک سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و در لایحه بودجه سال ۹۸ نیز، دولت توجه و اهتمام ویژه‌ای به مقوله توسعه فضاهای آموزشی با اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام شده است.

دکتر محمد جمال‌زاده یا اشاره به اینکه در آغاز دهه سوم فعالیت خیّرین مدرسه‌ساز، باید با آسیب‌شناسی جشنواره‌های گذشته، نقاط ضعف را شناسایی کنیم، اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان خیّر، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی برای تبیین و تبلیغ فعالیت‌های خیّرین مدرسه‌ساز و لزوم همگرائی بیشتر بین مدیران آموزش و پرورش و نوسازی مدارس از مواردی هستند که باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر بیست و یکمین جشنواره، در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی وضعیت فضاهای آموزشی کشور و اطلاع‌رسانی از حجم نیاز‌های آموزش و پرورش در حوزه عمرانی و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی گفت: باید ضمن ارج نهادن به اقدامات ارزشمند خیّرین مدرسه‌ساز، تمام تلاش خود را برای تبیین نیازها و جذب هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی به کار گیریم؛ چرا که بدون کمک بدنه اجتماعی، دولت به تنهایی پاسخگوی حجم انبوه نیازها در این خصوص نخواهد بود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره بیست و یکم، فعالیت‌های این دفتر را که در قالب کارگروه‌های مختلف انجام خواهد شد، تشریح کرد و با اشاره به رویکرد‌های جدید در برگزاری بیست و یکمین جشنواره، برگزاری "جشنواره‌های مدرسه‌ای" را مورد تأکید قرار داد و گفت: وجود 20 هزار مدرسه‌ خیّر‌ساز در کشور، ظرفیت عظیمی است که می توان از آن به نحو مطلوب برای تکریم خیّرین در مدرسه‌ای که خود احداث کرده‌اند، استفاده کرد.

وی تدوین دستورالعمل ارزیابی عملکرد استان‌ها در برگزاری جشنواره‌های استانی و مدرسه‌ای را نیز ضروری دانست و و افزود: این مهم از سوی دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ در این جلسه مسئول شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز کشور نیز با تأکید بر اهمیت نقش بانوان و خانواده در تشویق و ترغیب برای فعالیت‌های مدرسه‌سازی، خواستار توجه ویژه به فعالیت‌های بانوان خیّر مدرسه‌ساز شد.


اشتراک گذاری