مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/11/08 04:43:00
کد خبر: 1607

قربانی خبرداد؛

برگزاری جشنواره‌های مدرسه ای در 20 هزار مدرسه خیّرساز کشور

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی رؤسای مجامع خیّرین مدرسه‌ساز استان‌های سراسر کشور اهداف، راهبردها و برنامه‌های عملیاتی این دفتر را تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، محمدرضا قربانی با اشاره به تأکیدات وزیر آموزش و پرورش و تعیین سال آینده از سوی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به عنوان "سال خیّرین مدرسه‌ساز" گفت: فعالیت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور حول سه هدف اصلی؛ «افزایش جذب مشارکت» خیرین حقیقی و حقوقی، «فرهنگ‌سازی» و «آسیب‌شناسی» دو دهه فعالیت‌های سازمان نوسازی مدارس در حوزه خیّرین مدرسه‌ساز متمرکز خواهد بود.

وی در تبیین چگونگی افزایش جذب مشارکت خیرین؛ از توانمندسازی و تعامل هدفمند و مستمر با جامعه خیرین و مجامع استانی، استفاده بهینه از ظرفیت نهادها و بنیادها و استفاده از ظرفیت خیرین مقیم خارج از کشور به عنوان راهبردهای اصلی یاد کرد و گفت: تعامل و پیوند با مراکز پژوهشی و تکریم خیرین مدرسه‌ساز از دیگر اولویت‌های مهم این دفتر در سال آینده خواهد بود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: برای دستیبابی به اهداف تعیین شده، به طورحتم نیازمند سازماندهی دقیق نیروی انسانی فعال در حوزه مشارکت‌های مردمی در سطح سازمان و ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها هستیم.

وی در خصوص هدف دوم- یعنی "فرهنگ‌سازی" از عملکرد خیرین مدرسه‌ساز ـ به هفت راهکار مشخص از جمله؛ تعامل دقیق و برنامه‌ریزی شده با صدا و سیما و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، تهیه تاریخ شفاهی و انتشار زندگی‌نامه خیرین، بهره‌گیری از فرصت‌ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و مستندسازی و آرشیو فعالیت خیّرین اشاره کرد و افزود: در سال آینده حجم زیادی از فعالیت‌های دفتر مشارکت‌های مردمی در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اقدامات خیرین، متمرکز خواهد بود.

محمدرضا قربانی در بخش سوم گزارش خود به آسیب‌شناسی و تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان در بخش خیرین به عنوان دیگر هدف اصلی این دفتر در سال 1398 اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی با مجامع استانی و تشکیل "شورای راهبردی مشارکت‌های مردمی" در محل سازمان نوسازی مدارس از جمله اقدامات این دفتر برای دستیابی به یک نقشه راه دقیق و حساب شده برای استفاده از فرصت‌های پیش‌رو در حوزه خیرین است که  آغاز شده و در سال آینده با قوت بیشتری تداوم خواهد یافت.

وی در پایان و در جمع‌بندی گزارش خود افزود: برای تحقق سه هدف اصلی و پیش‌روی این سازمان در حوزه خیرین مدرسه‌ساز، در مجموع 14 راهبرد تعیین شده است که در قالب "60 برنامه عملیاتی" مجزا از جمله؛ برگزاری جشنواره‌های مدرسه ای در 20 هزار مدرسه خیّرساز کشور در بیست و یکمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز در دست اجرا قرار دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: این برنامه ها برای انجام هماهنگی‌ و هم‌افزایی بیشتر و به منظور استفاده از توانمندی ادارات کل استانی به زودی به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود.


اشتراک گذاری