مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/11/07 07:28:52
کد خبر: 1602

گردهمایی روسای هیات مدیره مجامع خیرین مدرسه ساز استانهای کشور برگزار شد

گردهمایی روسای هیات مدیره مجامع خیرین مدرسه ساز استانهای کشور صبح امروز 7 بهمن ماه سال جاری با حضور روسای سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در محل سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛گردهمایی روسای هیات مدیره مجامعه خیرین مدرسه ساز استانهای کشور صبح امروز 7 بهمن ماه سال جاری با حضور روسای سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در محل سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

در این مراسم رخشانی مهر ریس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت : سازمان نوسازی مدارس کشور در مدت یکسال گذشته 650 میلیارد تومان اعتبار در ردیف خیرین جذب و به استانها تخصیص داده است .

وی با اشاره به اینکه در مدت یکسال کوشیده ایم در جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی خیرین حرکت کنیم اظهار داشت : در لایحه بودجه سال آینده 1000 میلیارد تومان برای پروژهای خیرین در نظر گرفته شده است و سال 97 برای سازمان نوسازی مدارس سال بودجه و اعتبارات بوده وسال خیرین مدرسه ساز است .

رئیس سازمان نوسازی مدارس  کشور با اشاره به اینکه با وضع قوانین و مقررات مناسب می توان روند فعالیت خیرین مدرسه ساز را تسهیل کرد گفت : باید با برنامه ریزی دقیق خیرین مدرسه ساز را حفظ کنیم و در رقابت با سایر نهادها، فعالیت مدرسه سازی را رونق دهیم .

نیزاری رئیس شورای بانوان خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این گردهمایی اظهار داشت : شورای بانوان باید متناسب با نقشی که در توسعه فعالیتهای خیرین دارند مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند .

وی ادامه داد: خیرین ، همسران و بانوان مدرسه ساز و خانوادهای خیرین باید در جشنواره بیست و یکم محوریت داشته باشند.

میردامادیان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به اینکه تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت های رسانه ملی و خبرگزاری ها حائز اهمیت است و نباید از آن به سادگی گذر گرد تصریح کرد: توجه به جوانان در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری می تواند بر افزایش کیفی فعالیتها موثر باشد.

وی با تاکید براینکه ، چاپ کتاب و زندگی نامه خیرین باید یکی از برنامه های مجامع باشد افزود: با تعهدات خرد خیرین می توان مدرسه بنا کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان خاطر نشان کرد: توجه به ساخت هنرستانها در استان اصفهان از اهداف مجمع خیرین مدرسه ساز این استان است که در این خصوص در تجهیزات مدارس با مشکل مواجه هستیم.

میر باقری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس در این گردهمایی بیان کرد: استفاده از ظرفیتهای خیرین می تواند در ارتقا سطح علمی و آموزشی کشور موثر باشد.

رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان در ادامه این جلسه ضمن تشکر از خیر مدرسه ساز آقای قلم چی به خاطر ساخت و تجهیز هنرستان در این استان  گفت : عدم تخصیص اعتبارات لازم برای پروژهای خیرین یکی از دغدغه های خیرین است و با ارج نهادن به خیرین مدرسه ساز و تعامل لازم برای توسعه پروژهای خیرین می توان از خیرین تکریم کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان خاطرنشان کرد: کم کاری برخی از پیمانگاران در پروژهای مدارس خیر ساز باید مورد تذکر واقع شود.

بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران در ادامه این گردهمایی گفت : تکریم خیرین مدرسه ساز با ایجاد جشنواره ها در حد توان لحاظ شده که در این خصوص 300 جشنواره برگزار شده است .

وی با اشاره به اینکه ؛ عدم تخصیص به موقع اعتبارات پروژهای خیرین و مشکلات مربوط به صدور انشعبات مشکلات زیادی را به وجود آورده گفت : برگزاری 150 حلسه چهره به چهره با مدیران مدارس خیرین از جمله اقدامات انجام شده در مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران است .پ

وی تصریح کرد: مشارکت دادن دانش آموزان در جشنوارهای مدرسه ای موجب توسعه فرهنگ مدرسه سازی می شود.

بنی آدم با تاکید بر اینکه در حال حاضر خیرین برای ساخت 30 مدرسه جدید در مناطق نیازمند کشور اعلام آمادگی کردند گفت:  جمع آوری کمکهای خرد در بحث مدرسه سازی و مدرسه یاری باید مورد توجه قرار گیرد.

رادمنش رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه استان یزد در برخی از پروژه های نیمه تمام خیری با مشکل مواجه است اظهار داشت :  جمع آوری کمک های خرد در بحث مدرسه سازی و مدرسه یاری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی  با اشاره به اینکه  اساسنامه واحد در تمامی مجامع خیرین استانها می بایست تهیه وتدوین شود افزود: فضای تجاری در کنار مدارس خیر ساز جانمایی شود و عواید حاصل از آن صرف مدارس بشود.

قلم جی عضو هیت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این جلسه گفت: مشارکت دانش آموزی  و فرهنگیان باید مورد اهتمام قرار گیرد و در سایت جامعه انعکاس داده شود .

وی تصریح کرد: سایت جامعه خیرین باید خیر محور باشد و انعکاس عملکرد خیرین در اولویت باشد .

 

 


اشتراک گذاری