مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/10/30 12:46:32
کد خبر: 1597

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

برنامه‌ریزی و اهتمام جدی برای جذب حداکثری اعتبارات و توسعه مدارس خیرساز

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز گفت: سال آینده سالی نویدبخش برای خیرین نیکوکار خواهد بود؛ چرا که با برنامه‌ریزی دقیق، تمام توان خود را برای جذب حداکثری اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین به کار گرفته ایم.


به گزارش روابط عمومی چامعه خیرین مدرسه ساز کشورمهراله رخشانی‌مهر در گردهمایی مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور بر اهمیت و ضرورت برگزاری سلسله نشست‌ها و گردهمایی‌ها برای بیان، بررسی و حل مشکلات پیش روی خیرین مدرسه‌ساز گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور سازمانی پروژه محر است و تا زمانی که اعتبارات لازم تأمین نشود نمی‌تواند در راستای انجام رسالت خطیر خود که همان توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی است موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه نقش بسیار ارزشمندی در ترویج و توسعه فرهنگ کار خیر در کشور دارند گفت: طی یک سال گذشته از دیماه سال 96 تا کنون حدود 650 هزارمیلیارد  تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام خیرین تخصیص یافته است که این میزان حدود سه برابر سال 95 بوده است.

رخشانی مهر با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای جذب حداکثری اعتبارات پروژه های نیمه تمام خیرین اظهار داشت: این نوید را برای خیرین مدرسه ساز می دهیم که در لایحه بودجه سال98 اعتبارات پروژه های مشارکتی خیرین به یکهزار میلیارد تومان رسیده است که با این رقم می توان بخش عمده ای از مشکلات پیش روی پروژه های خیرساز را مرتفع کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر داشتن برنامه های هدفدار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گفت: با جذب اعتبارات لازم و همچنین مشارکت نیکوکاران عرصه مدرسه‌سازی و بدنه اجتماعی کشور می‌توان اقدامات مؤثر و ماندگاری در زمینه توسعه و بازسازی مدارس کشور انجام داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت حل مشکلات و موانع حقوقی فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: این موضوع مشارکت جدی مجامع  خیرین مدرسه ساز را می طلبد و باید با همفکری و مشاوره های درست و از مجاری قانونی برای حل و فصل این فعالیت‌های ارزشمند قدم برداشت.

رخشانی مهر همچنین بر مستندسازی فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز تأکید کرد و توسعه فعالیت‌های رسانه ای و تبلیغی را در این حوزه از مهم‌ترین راه های ترویج مشارکت در امر مدرسه‌سازی دانست.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: سال آینده سالی پرخیر و برکت برای فعالیت خیرین مدرسه‌ساز و  توسعه فضاهای آموزشی کشور باشد و خروجی این عزم جدی برای توسعه مدارس، توسعه فرهنگ و بالندگی جامعه را در پی داشته باشد.


اشتراک گذاری