مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/10/05 20:51:12
کد خبر: 1555

تشکر ویژه استاندار کرمانشاه از خیرین مدرسه‌ساز / دست شما را می‌بوسم و از همه شما ممنونم

بازوندگفت: شما خیرین مدرسه‌ساز به جای ۷۸ مدرسه آسیب‌دیده ۱۰۸ مدرسه و ۷۱۰ کلاس درس ساختید، من دست شما را می‌بوسم و از همه شما ممنونم


به گزارشروابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛هوشنگ بازوند در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه که عصر امروز در هتل ارم و همزمان با روز ایمنی و مراقبت در برابر بلایای طبیعی برگزار شد گفت: این زلزله در زاگرس بزرگترین زلزله‌ای بزرگ بود که بعد از منجیل و بم اتفاق افتاد و حدود ۱۹۳۰ روستا و شهرستان‌های زیادی تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

او ادامه داد: ما توانستیم کمتر از ۱۳ ساعت امداد و نجات را تمام کنیم، در حالی که حجم تخریب بسیار زیاد بود. من از نیروهای سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و … تشکر می‌کنم و الحمدالله حدود ۱۱ هزار نیرو از این افراد کار امدادرسانی را انجام دادند.

استاندار کرمانشاه افزود: اسکان موقت و اضطراری را در جلوی هر خانه گذاشتیم و به دنبال اردوگاه زدن نبودیم.

وی با اشاره به حضور مهم رئیس‌جمهور بعد از زلزله در میان مردم کرمانشاه، ادامه داد: ما سراغ نداریم که رئیس‌جمهور ۳۶ ساعت بعد از زلزله در میان مردمی که عزیزان خود را از دست دادند، حضور یاید.

بازوند گفت: الحمدالله بلافاصله دولت ده هزار میلیارد به مناطق زلزله زده تخصیص داد و کارها با سرعت و به خوبی پیش رفت. ۱۵۰۰ میلیلارد تومان هم کمک بلاعوض دولت بلافاصله ابلاغ شد.

او ادامه داد: از بین ۱۰۴ هزار واحد مسکونی که ۱۰۰ درصد تخریب شدند یا نیازمند بازسازی بودند، تا به امروز ۷۷ هزار واحد آنها تمام و تحویل داده شده است. این زلزله هم یک زلزله وحدت‌آفرین بود و هم یک اسنجام ملی بود، شروع این انسجام ملی با پیام صبحگاهی رهبری و بعد حضور ایشان در مناطق بود و برایشان فرق نمی‌کرد که در منازلی که وارد می‌شوند شیعه هستند، اهل حق هستند و … و خوشبختانه یک فرهنگ‌سازی بسیار خوب اتفاق افتاد.

او افزود: مردم ایران دِینی را نسبت به مردم کرمانشاه احساس می‌کردند، لذا آمدند و آن را ادا کردند چون این مردم، ۸ سال سینه خود را سپر کشور کرده بودند،

بازوند ادامه داد: اگر امروز مجمع خیرین سلامت و مساجد و … شکل گرفته همه آنها کار شما بوده است. شما خیرین مدرسه‌ساز به جای ۷۸ مدرسه آسیب‌دیده علی‌رغم گرانی مصالح آمدید و ۱۰۸ مدرسه و ۷۱۰ کلاس درس ساختید، من دست شما را می‌بوسم و از همه شما ممنونم.

 


اشتراک گذاری