مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/09/18 21:34:05
کد خبر: 1536

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران:

خیرین مدرسه ساز ایران از سازمان جهانی یونسکو امتیاز بالا گرفت

بنی آدم گفت:وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی تعامل خوبی برای مدرسه سازی و نوسازی مدارس دارند اما کمک خیرین در این زمینه بسیار چشم گیرتر است و سازمان جهانی یونسکو بهترین امتیاز را به خیرین مدرسه ساز ایران داده است.


 

به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع نوسازی مدارس و با حضور امیر بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران به روی آنتن رفت.

امیر بنی آدم در آغاز با بیان اینکه تهران از نظر فضاهای آموزشی یکی از فقیرترین استان های ایران است، گفت: این مسئله به دلیل قدمت ساختمان ها و نبود زمین و همچنین خرابی ساختمان هایی که قدمت آنها به ۸۰ سال می رسد، اگر زلزله ای در سطح تهران به وقوع بپیوندد، شاید ۳۰ الی ۴۰ درصد از مدارس فعلی پایتخت دچار آسیب جدی می شوند.

وی درباره فعالیت های خیرین مدرسه ساز در تهران اظهار داشت: این خیرین در صورتی که زمینی در تهران در اختیارشان قرار داده شده باشد، نقصان فضاهای آموزشی را برطرف خواهند کرد اما در حال حاضر، کمبود زمین بزرگترین معضل است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران اشاره کرد: در شهر تهران، چهار هزار مدرسه قابل تحصیل است که متشکل از دو هزار و ۵۰۰ مدرسه دولتی و هزار و ۵۰۰ مدرسه غیر انتفاعی است و ۳۰ درصد این مدارس زیر خط استاندارد از نظر سلامت فضا است که این موضوع به ویژه در بافت های مرکزی شهر بیشتر به چشم می خورد هر چند در مدارس شمال شهر نیز این موضوع دیده می شود.

بنی آدم با بیان اینکه میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور ۵,۲ است، عنوان کرد: متاسفانه سرانه فضای آموزشی در سطح تهران ۴,۲ است یعنی هر دانش آموزی یک متر فضا کم دارد. یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز در تهران هستند که متراژ را در این عدد باید ضرب کنیم و به این نتیجه می رسیم، یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی برای دانش آموزان کم است. اگر بخواهیم سرانه فضای آموزشی را در تهران استاندارد کنیم باید ۹۰۰ مدرسه دیگر در شهر تهران ساخته شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی تعامل خوبی برای مدرسه سازی و نوسازی مدارس دارند اما کمک خیرین در این زمینه بسیار چشم گیرتر است و سازمان جهانی یونسکو بهترین امتیاز را به خیرین مدرسه ساز ایران داده است.

وی خاطرنشان کرد: در تهران هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه ساز داریم اما در سطح ایران حدود ۶۰۰ هزار خیر داریم که هر کدام به اندازه ای در امر مدرسه سازی کمک می کنند؛ کسانی هستند که توان تامین هزینه چند آجر را دارند تا کسانی که ۸۰ میلیارد برای ساخت مدارس تعهد کرده اند.

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری