مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/09/01 18:30:27
کد خبر: 1522

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست مشترک با اعضای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

پیگیر تحقق 3 میلیارد دلار نوسازی مدارس در برنامه ششم توسعه هستیم /حذف مدارس خشت و گلی تا مهرماه سال آینده

مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا سال آینده مدارس خشت و گلی برچیده می شود، اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای حذف تمام مدارس خشت و گلی تا مهرماه سال آینده انجام شده است و به مرور آمار این مدارس در استان هایی که دارای این نوع فضاها هستند در حال کاهش است.


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: براساس برنامه ششم توسعه، دولت باید در پروژه های خیرساز آورده ای برابر نیکوکاران و مشارکت 50درصدی در طرح های خیری داشته باشد و برهمین اساس در سال 97 اعتبارات سهم دولت در این بخش به میزان 110درصد تحقق یافت و این مسئله بیانگر آن است که دولت در مسیر جلب رضایت خیرین و عمل به تعهدات خود حرکت می کند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در این نشست که روسا و اعضای کمیسیون های "عمران"، "آموزش و تحقیقات"، "شوراها" و "فرهنگی" مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، از تعهدات یک هزار و 230 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال 97خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا به همین میزان از اعتبارات دولتی را به ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی اختصاص دهیم که برای تحقق این مهم همکاری کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیاز است.

مهراله رخشانی مهر در بخش دیگری از گزارش خود با تبیین قوانین بالادستی در بحث ساخت و توسعه فضاهای آموزشی گفت: در برنامه ششم توسعه اعتباری معادل 3 میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای ساخت فضاهای آموزشی مصوب شده است که باید طی برنامه ششم در اختیار این سازمان قرار گیرد. وی افزود: در سال اول اجرای برنامه یعنی در سال 96 اعتباری در این بخش در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار نگرفته است و از طریق مذاکراتی که در کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر کمیسیون های مرتبط با این موضوع در جریان است می کوشیم تا زمینه تخصیص اعتبارات این ردیف را فراهم آوریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس تعامل با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و درک مشترک اعضای این کمیسیون ها از واقعیات مربوط به فضاهای آموزشی و اختصاص اعتبارات مناسب در این بخش را راهگشای بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود مدارس دانست و یادآور شد: در صورت تامین اعتبارات کافی، سازمان نوسازی مدارس آمادگی دارد طی برنامه ششم توسعه بخش اعظم مشکل کمبود و استاندارد سازی فضاهای آموزشی کشور را مرتفع نماید.

مهراله رخشانی مهر تعامل و همکاری عوامل مرتبط با ساخت فضاهای آموزشی کشور را یک فرصت ارزشمند برای شتاب گرفتن روند ساخت مدارس ارزیابی کرد گفت: سازمان نوسازی مدارس برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی  از 2/5 مترمربع کنونی به حد استاندارد و افزایش این شاخص در مناطقی که پایین تر از میانگین کشور قرار دارند؛ برنامه ریزی دقیق انجام داده است و تامین اعتبارات لازم و حمایت خیرین برای اجرای این برنامه ها می تواند وضعیت فضاهای آموزشی کشور را به شرایط مناسب برساند.

 


اشتراک گذاری