مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/09/01 11:45:17
کد خبر: 1519

در کارگروه مشترک کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با خیرین مدرسه ساز بررسی شد؛

تعامل مجلس و خیرین مدرسه ساز برای توسعه فضاهای آموزشی

به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، در حاشیه همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور،کارگروه مشترک کمیسیون های آموزش و تحقیقات،عمران، اجتماعی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با روسای مجامع و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار شد.


در این جلسه به 3 موضوع توجه شده است که نخست، ساخت فضاهای مطابق آنچه در برنامه ششم توسعه آمده است، دوم چگونگی جذب بیشتر خیرین و سومین موضوع لایحه بودجه سال 1398 است. در این جلسه نمایندگان استان های کشور دیدگاه های خود را مطرح کردند و در خصوص مسائل مختلف مطرح شده تبادل نظر شد.

تاکید برجذب حداکثری خیرین در استان ها

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  در این جلسه گفت:امروز طلیعه مبارکی است و حرکت خیرین مدرسه ساز در کشور می بایست بیشتر شود.

وی افزود: روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور هنگامی که به استان های خود باز می گردند، اهتمام جدی نسبت به جذب حداکثری خیرین در حوزه مدرسه سازی داشته باشند.

حافظی با اشاره به اهمیت دانش آموزانی که در مدارس خیرساز تحصیل می کنند خاطرنشان کرد: در یکی از مجالس متوجه شدم دختری دانش آموز، 12 اختراع را به ثبت رسانده و وقتی از او جویا شدم متوجه شدم در یکی از مدارس خیرساز تحصیل کرده بود و سیزدهمین اختراع خود را نیز در حال انجام داشت؛ این اهمیت فعالیت را نشان می دهد.

معافیت مدارس از پرداخت هزینه انشعابات کاری مهم بود/ کارکرد صندوق ذخیره ارزی تغییر کرده است

 بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دراین نشست گفت: موضوع آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در مجلس همواره پیگیر مسائل آنی بوده و هستیم و در بودجه های سنواتی نیز گنجانده شد.

وی افزود: یکی از موارد مهم که مجلس به شدت پیگیر آن بود، معافیت مدارس از پرداخت هزینه های آب، برق، گاز بود که می تواند در حوزه سرانه مدارس کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کارکرد صندوق ذخیره ارزی تغییر کرده است گفت: اگر منابع فروش نفت به معنای اینکه اضافه فروش نفت وارد صندوق ذخیره ارزی می شود و به دلیل قیمت نفت کنونی، خیلی وضعیت صندوق ذخیره ارزی خوب نیست.

بهادری با بیان اینکه باید به مقاوم سازی ساختمان های مدارس موجود توجه شود گفت: دولت با کمک خیرین میت وانند در حوزه مقاوم سازی و بهسازی مداری موجود نیز اهتمام داشته باشند.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی 6 هزار کلاس درس کمبود داریم و استان بیست و نهم در رده نیازمندی به فضاهای آموزشی هستیم. سرانه دانش آموزی استان آذربایجان غربی حدود 17/1 مترمربع است که باید به موضوع عدالت آموزشی توجه کنیم.

البته استان سیستان و بلوچستان قطعاً قبل از استان آذربایجان غربی است.

آمادگی مجلس برای تحقق کامل ماده 63 قانون برای نوسازی مدارس

پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها مجلس وشورای اسلامی در این مراسم گفت: مجلس در برنامه ششم توسعه ، نهایت همکاری را در حوزه مدرسه سازی با خیرین داشته است.

وی افزود: در ماده 63 و بند ت و ج مفصل در حوزه ساخت مدارس بحث شده تا اگر خیرین به هر اندازه آورده در ساخت مدارس داشته اند، دولت نیز به همان اندازه باید مشارکت داشته باشد.

مافی ضمن تقدیر از دولت و نوسازی مدارس در حوزه مدرسه سازی ادامه داد: اینکه در سال 97 موضوع ماده 63 درخصوص آورده دولت به میزان آورده خیرین به صورت کامل محقق شده است، جای مباهات و تشکر است.

وی گفت: براساس ماده مربوطه در برنامه ششم توسعه این آمادگی از سوی مجلس وجود دارد تا پیگیری و نظارت لازم را انجام دهد زیرا از این طریق می توانید منابع زیادی آورده خواهد داشت.  


اشتراک گذاری