مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/09/01 10:44:55
کد خبر: 1518

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند/ تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین در یکسال اخیر

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس گفت: خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند.


مهراله رخشانی مهر در همایش تکریم خیرین مدرسه سازکشور در مشهد مقدس با بیان اینکه تعلیم و تربیت  از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است گفت: درجهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی گردیده و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب نیز آینده کشور و دنیای امروز ما را مرهون تلاش آموزش و پرورش دانسته و همه دستگاه ها و سازمان ها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت نموده اند.
وی ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان نیز مدرسه را خانه امید دولت و مردم و آموزش را بنیادی ترین بخش توسعه کشور معرفی کرده و دستیابی به پیشرفت و توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ دین مداری و اخلاق در جامعه را در پرتو تلاش های مجدانه معلمان و توسعه مدارس می داند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوراظهار داشت: امروز رویکرد و مطالبه مردم ازنظام تعلیم و تربیت، ازدرخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش های با کیفیت تغییریافته است. پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش های دینی و ملی، اهل گفت و گو و دارای تفکرانتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش های با کیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات آموزشی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

وی ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور حدود یک قرن پیش منجربه تلاش هائی برای نیل به رهاوردهای دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد و این تغییر با تحول در شیوه مدرسه سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه های این الگو در دارالفنون مشاهده می شود. در همین راستا به منظوراحداث، توسعه و نوسازی ساختمان های مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور تأسیس گردید.

به گفته مهراله رخشانی مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش وپرورش و تربیت نیروهای متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت های فرهنگی به شمار میرفت. گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی، تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه های آموزش و پرورش ممکن و عملی شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال 77 جهاد مقدس مدرسه سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود. در شرایطی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان خراش آزمندی، ثروت اندوزی، افزون طلبی و لذت جویی از مادیان شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه سازی، انسانها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده ای امید بخش فرا می خوانند.
رخشانی مهر اظهارداشت: خیرن مدرسه ساز، معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر بازماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و براین باور هستند که آینده سازان، استعدادها و سرمایه های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند .

وی افزود: این جمع آبرودار درنزد خداوند، که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه ساز را برسینه دارند، به عنوان مروجان نیک اندیشی به خوبی می دانند که در کشورهای پیشرفته توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ضریب ارتباط بالایی با نظام آموزشی دارد. آنها به خوبی می دانند، اگربخواهیم به توسعه همه جانبه برسیم، باید از آموزش وپرورش با کیفیت برخوردار شویم .
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیرین نیکوکار بوده و در سال گذشته هم پای خیرین، تخصیص 100 درصدی و درسال جاری نیز تخصیص 110 درصدی و در مجموع در یک سال اخیر، بیش از 650 میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

 

 

 
 
 
 

اشتراک گذاری