مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/09/01 07:10:57
کد خبر: 1513

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس؛

مجلس همیشه در کنار خیرین مدرسه ساز است

خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس همواره در کنار خیرین مدرسه ساز است، گفت : در حوزه خیرین اگر هر قانونی نیاز باشد تاکار خیرین تسریع شود، با فوریت رسیدگی می کنیم ، ضمن اینکه ماده 63 قانون ششم توسعه قانون توسعه داریم که به خیرین کمک می کند.


 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت:باعث افتخارات که 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یک هزار خیر در خارج از کشور در این عرصه فعالیت دارند . از خیرین مدرسه ساز تشکر می کنم که فرهنگ سازی کرده و باعث تربیت دانش آموزان و نوجوانان این کشور شده اند .این کار برای کشور ماندگار است. خدادادی با اشاره به دغدغه های اجتماعی خاطر نشان کرد : 14 میلیون دانش آموز را تربیت می کنیم و برای این تربیت، مکان مناسب آموزش است و از این تعداد یک میلیون نفر آن نیاز به دقت بیشتر دارند . 400 هزار نفر اوژانس و 100 هزار نفر به رسیدگی آن نیاز دارند واگر به آن توجه نکنیم ، در معرض آسیب ها از جمله خود کشی هستند .

وی افزود :با توجه به این تعداد دانش آموز که نیازمند  توجه هستند ،مورد اهمیت است  باید در کنار ساخت مدرسه ،ساخت کانون های فرهنگی، ایجاد مراکز آموزشی، کتابخانه، احداث اردوگاهها برای پرورش فکری آنها نیز نیاز است.

وی از خیرین مدرسه ساز که مدارس استاندارد و با کیفیت ساخته اند گفت : خیرین مدارس را با عشق می سازند ، درزلزله اخیر حتی برخی بیمارستانها فرو ریخت اما مدارس استوار بود زیرا مدارس خیر ساز با معنویت همراه است.

در 40 سال گذشته هر چه افتخار وجود دارد ، به دست مردم رقم خورده است. اگر مشکل آموزشی وفضای آموزشی داریم به دست خیرین حل شده است واعتقاد دارم بیش از 50 درصد توسط خیرین ساخته شده است و آمارها بیش از آن است که بیان می شود.  

 


اشتراک گذاری