مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/08/30 18:31:28
کد خبر: 1509

گفت و گو با مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان در حاشیه همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور در مشهد مقدس؛

هم نفسی با خیرین به زندگی ام برکت داده است

بهمن یعقوبی بیجاربونه متولد تیرماه 1334 است واز سال 75 تاکنون با خیرین مدرسه ساز زندگی کرده است، او بیشتر از این که از خود بگوید با اشتیاق از خیرینی سخن به میان می آورد که از آن چه دوست می دارند انفاق می کنند، او از خیرینی یاد می کند که توقعی ندارند و فقط به نیت خیرشان فکر می کنند.


اوکه پیش از این سال ها مسئولیت مشارکت های اداره کل نوسازی گیلان را داشته اکنون مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان است، برگزای این همایش را قدردانی کوچکی اززحمات و محبت های خیرینی می داند که قدم در راهی گذاشته اند که انتهایش دنیایی از سعادت و نیک بختی است، تجلیل و تکریم خیران انسجام و همدلی را بین خیران و نوساز ی مدارس ایجاد و توجه بیشتر جامعه را به مدرسه سازی جلب خواهد کرد.
وی معتقد است همه افراد جامعه نمی توانند خیر باشند چرا که افرادی که خیر می شوند برای ایثار کردن مال خود شهامت و قلبی رئوف و بزرگ دارند.
به گفته او در استان گیلان 270 مدرسه به صورت مشارکت و 100 درصد مردمی  ساخته شده و هم اکنون نیز 62 مدرسه در حال ساخت است.
یعقوبی مدارس را مسیرپیشرفت کشور می داند و تاکید می کند: هر آن چه مدرسه بیشتری داشته باشیم مسیر رشد و تعالی این کشور هموار تر می شود و خیران این مسئله را به خوبی درک کرده اند و در این مسیر گام بر می دارند.
او از تجربه های گرانبهایی سخن می گوید که به لطف حضور در کنار خیران نصیب اش شده است، او خاطره ای یکی خیر را نقل می کند که باورها را به چالش می کشد: یکی از خیرین در سال های 80 مراجعه کرده و اعلام کرد که می خواهد مدرسه بسازد البته او فقط 2 میلیون تومان داشت، وقتی با تردید از او پرسیدم با 2 میلیون تومان پگونه می خواهد مدرسه بسازد گفت: من به خدا توکل دارم قطعا خدا کمک خواهد کرد...
او تسهیلات بانکی دریافت کرد و مدرسه ای ساخت که اگر اکنون بخواهد آن مدرسه را بسازد بیش از 3 میلیارد تومان هزینه اش می شود.
او فقط به خدا توکل کرد....


اشتراک گذاری