مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/08/30 16:55:08
کد خبر: 1507

گفت و گو با خیر مدرسه ساز فاطمه ساعی در حاشیه همایش تکریم خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس؛

با شادی بچه ها دنیا را به من دادند /// مدرسه ساختم تا امیرکبیر و دکترحسابی در مدرسه ام تربیت شوند

فاطمه ساعی متولد 1322 در تهران است، در سال 85 مرکز خیریه درمانی در تهران روبروی کاخ مرمربه نام فاطمه ساعی را راه انداز ی کرد، اگر چه قرار بود در خیابان نواب صفوی تهران مدرسه بسازد اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا ساخت این مدرسه به سرانجام نرسد و4 سال بعد خیرین اراک به سراغش بروند.


 او ادامه می دهد: به اراک که رفتیم استقبال خوبی از ما شد، همایش برگزار شده بود که در آن همایش اسمم را برای مدرسه اعلام کردند و دعوت کردند که صحبت کنم اما گفتم وقتی که مدرسه ساختم صحبت می کنم. و این گونه بود که اولین مدرسه ام را دبستانی در مرکز شهر اراک در خیابان ارامنه ساختم، روز افتتاح مدرسه، وقتی شادی بچه های مدرسه را دیدم، مانند این بود که دنیا را به من داده اند... بعد برایم تعریف کردند که بچه های مدرسه از بس خوشحال بودند که مدرسه داشتند، شب را می خواستند د مدرسه بخوابند... این مدرسه اکنون 450 دانش آموز دارد و همه دانش آموزان را مثل فرزندانم دوست دارم... مدرسه دومم را وقتی که دیدم آهن های مدرسه پسرانه هم فرسوده شده تصمیم گرفتم  که مدرسه دیگری بسازم، این مدرسه در خیابان تفرش اراک 2 هزار متر زیر بنا دارد و با وجود این که امسال اولین سال افتتاح آن بوده 350 دانش آموز دارد.

 فاطمه ساعی که سال تولد ش را 1322 عنوان می کند، و می گوید: مهم ترین آرزویم انجام کارهای خیر است، اگر خدا به من عمری داد کارهای مهم دیگر انجام خواهم داد... او این بارهم مانند زمانی که اولین مدرسه را ساخت ، کار خیری که قرار است انجام دهد را نمی گوید اما معتقد است برای انجام کار خیر نباید مشورت بگیریم به همین دلیل هم از فردی برای انجام کار خیر مشورت نمی گیرد. او علاقه اش به درس و مدرسه و آموزش و تعلیم و تربیت به زمانی بر می گردد که درس خواندن بانوان با چالش هایی همراه بود، او معلم شد و ادامه تحصیل داد تا دبیر شود، او با تعیم و تربیت زندگی کرد و اکنون با مدرسه سازی ارزویش یعنی شادی دانش آموزان را فراهم کرده است. او از دانش آموزان مدرسه اش می خواهد که دروغ نگویند و خدا را فراموش نکنند، این سرلوحه زندگی خودش بوده است... فاطمی ساعی معتقد است اراک و توابع اش سطح فرهنگی بالایی دارند و ظرفیت و استعداد زیادی در این خطه نهفته است و اگر یک امیر کبیر یا یک دکتر حسابی هم در مدارس او تربیت شوند کافی است...


اشتراک گذاری