مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/08/30 12:58:54
کد خبر: 1504

گفت و گو با بانو علیلیان مسئول شورای بانوان استان ایلام در حاشیه همایش تکریم خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس؛

از کار خیر خسته نمی شوم / شورای بانوان ایلام رتبه برتر کشوری کسب کرده است

خودش فرهنگی است و نردیک به 21 سال است که به عنوان مسئول شورای بانوان ایلام فعالیت می کند، صحبتش را با این نکته آغار کرد : من یک معلم بازنشسته هستم و در حد ساخت یک مدرسه کوچک بضاعت داشتم اما بیش از ده ها بانوی خیر مدرسه ساز را به این راه جذب کردم که مدارس بسیاری در ایلام ساختند.


وقتی با خانم فرنگیس علیلیان صحبت کردم اثرات خستگی از  کار خیر در کلامش نمی بینم دلیلش را از ایشان پرس و جو کردم و گفت: من خودم فرهنگی بازنشسته هستم و سال های سال از نزدیک با  دردهای دانش آموزان مناطق محروم ایلام آشنا بودم.  در حد بضاعت مالی ام یک مدرسه در دهه 80 در مناطق محروم ایلام ساختم اما به نظرم بهترین کار، خیر پروری بود . به همین دلیل حدود 21 سال پیش شورای بانوان خیرین مدرسه ساز استان را تشکیل دادیم. به نظر من اگر ما به یک کار فرهنگی اعتقاد داریم،  اساس و بنیانش مدرسه سازی است به همین دلیل جذب خیرین حتی ثوابش بالاتر از مدرسه سازی است زیرا باعث گسترش و ترویج این فرهنگ خیر می شود.

بانو علیلیان باعث و بانی ساخت مدارس زیادی در ایلام است خودش در این باره گفت: بسیاری از بانوان توان ساخت یک مدرسه کامل را نداشتند اما خیلی علاقه مند بودند که در این کار خیر مشارکت کنند ، به همین دلیل با پیشنهاد شورای بانوان با مشارکت چند خیر، ساخت مدرسه آغاز می شد.   از دیگر ویژگی های بارز شورای بانوان ایلام، کمک در تمام زمینه های تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم از جمله ، کمک به تجهیز مدارس، تأمین نیازهای پوشاک، غذا ، امکانات آموزشی و...  دانش آموزان بوده است. این شورا کمک به آموزش را فقط در حد ساخت مدارس ندیده است و دست خیرین را در تمام کمک های آموزشی و فرهنگی باز گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه شورای بانوان استان ایلام رتبه های بر کشوری کسب کرده است گفت: موضوعی که باعث شده است خیرین بسیاری به سمت ساخت مدارس در مناطق محروم استان جذب شوند، مسئولیت پذیری اعضای شورای بانوان است که حتی رتبه های برتر استانی کسب کرده اند.

این بانوی نیکوکار در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت: 20 سال است که در این قدم برمی دارم اما برایم همانند 20 دقیقه گذشته است و حتی وقتی به جشنواره های استانی یا افتتاحیه مدرس ها در روستاهای محروم می روم ساعت ها و دقیقه ها اصلا به نظرم نمی آید و با اینکه 65 سال دارم اما هیچ اثری از خستگی در خودم نمی بینم.  


اشتراک گذاری