مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
چاپ
کد خبر: ۱۵۰

پایگاه اطلاع رسانی جامعه خیرین مدرسه ساز اقدام ارزشمندی در جهت گسترش فعالیت مدرسه سازی است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در شانزدهمین گردهمایی روسای مجامع خیرین استان ها:

پایگاه اطلاع رسانی جامعه خیرین مدرسه ساز اقدام ارزشمندی در جهت گسترش فعالیت مدرسه سازی است

شانزدهمین گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور با هدف برگزاری جشنواره های استانی امروز 20بهمن با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه سازکشور، محمد تقی نظر پور رئیس سازمان نوسازی مدارس و روسای مجمامع خیرین مدرسه ساز در کل کشور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز در تهران برگزار شد.


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این گردهمایی اظهار داشت:با اقدامات خوبی که به همت خیرین و دولت در خصوص احداث مدارس  انجام شده اما متاسفانه بسیاری از مدارس در سطح کشوراز وضعیت خوبی برخوردار نیستند که این امر مستلزم نگاه ویژه خیرین است چرا که اگر مشارکت خیرین نباشد مشکلات عدیده ای برای آموزش و پرورش به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، تبلیغات و نشر آخرین اطلاعات می تواند در جلب و مشارکت هرچه بیشتر خیرین نقش مهمی داشته باشد افزود:برگزاری جشنواره ها با قوت و حساسیت بیشتر موجب جلب مشارکت های مردمی به صورت فعال می شود.

نظرپور با تاکید بر اینکه جشنواره های خیرین می تواند در استمرار این حرکت خداپسندانه تاثیر گذار باشد بیان کرد:خوشبختانه طبق آمار موجود گزارشات جشنواره ها در سنوات گذشته، بیانگرعملکردخوب خیرین است که با اطلاع رسانی ودرج اخبار درسایت می توان آن را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1000پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود داردکه  شامل 7 هزار و 633کلاس درس می شود که نیاز به تخریب و بازسازی دارند افزود:هزار و صدو چهل و یک پروژه نیمه تمام داریم که پنج هزار و 161 کلاس درس می شودکه مستلزم تامین اعتبارات است.

وی با تاکید بر اینکه ،مدارس باید به گونه ای ساخته شود تا حداقل 200سال عمر کند گفت:متاسفانه در حال حاضر عمر مفید هر مدرسه بیشتر از 30سال نیست که با معماری مدرن، استفاده از مصالح با دوام مناسب با اقلیم منطقه می توان مدارسی با ماندگاری قوی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد:می بایست ردیفی در خصوص تعمیرات و نوسازی مدارس در قالب عمرانی تعریف شود تا اگر مدرسه ای نیاز به نوسازی داشت بتوانیم از حمایت دولت بهره مند شویم.

در پایان جلسه اول روسای مجامع یزد، خوزستان، مرکزی، فارس و لرستان به نمایندگی از سایر مجامع نطرات و پیشنهادات خود را در خصوص جشنواره ها عنوان کردند.

نزاکت الهیاری