مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/08/12 08:40:55
کد خبر: 1480

خیرین مدرسه ساز ۱۲۰ مدرسه در گنبدکاووس احداث کردند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: ظرفیت خوبی در حوزه خیرین مدرسه‌ساز در گنبدکاووس وجود دارد و ما تاکنون با همکاری خیران ۱۲۰ مدرسه در حوزه شهرستان احداث کردیم.


به کزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشورعبدالقدیر کریمی  در دیدار با خیر کشوری در راستای ساخت مدرسه در مناطق محروم این شهرستان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خوب خیرین در شهرستان گنبدکاووس در حوزه مدرسه سازی،  یک سوم مدارس این شهرستان نیاز به مقاوم سادی و نوسازی دارد.

وی افزود: گنبدکاووس دارای 500 آموزشگاه و 75 هزار دانش‌آموز است که یک سوم مدارس آن نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارد و همکاری و همراهی خیرین در این مسیر را می‌طلبد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: سنین خیرین مدرسه ساز در این شهرستان از 7 سال تا 97 سال است و در گنبدکاووس 2 مدرسه با کمک‌های دانش آموزان به صورت اندوختن پول‌ها در قلقک ساخته شده و 2 مدرسه دیگر هم از طریق تخصیص بخشی از حقوق فرهنگیان احداث شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مسافت طولانی بین دو روستا در مناطق محروم مرزی، آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق به ویژه در جنسیت دختر فراوان است و پیشنهاد می‌شود در چنین مناطقی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان مدارس ساخته شود.

کریمی گفت: با توجه به حساسیت کار فرهنگی در حوزه مدرسه سازی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هر ساله 3 میلیارد تومان برای تکمیل مدارسی که با مشارکت خیرین احداث می‌شود در نظر گرفته شده است.

حدیدچی، خیر کشوری مدرساز اظهار داشت: مجموعه شرکت ارکید پارمر قصد دارد هر سال یک مدرسه در یکی از نقاط محروم کشور احداث کند تا دین خود را نسبت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ادا کند.

وی افزود: پارامتر و شاخص اصلی ما در این مناطق ماندگاری این روستا و اهالی آن در سال‌های آینده و عدم مهاجرت این روستاها است.

منبع : تسنیم 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری