مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/08/05 20:26:26
کد خبر: 1473

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی؛

۹۲ مدرسه‌ در آذربایجان شرقی به دست خیرین احداث می‌شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی از احداث ۹۲ باب مدرسه‌ خیرساز در این استان خبر داد.


رئیس مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۹۲ باب مدرسه با مجموع ۴۵۱ کلاس درس در مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی احداث می شود.

عبدالله فرمانی از آغاز احداث این مدارس خبر داد و افزود: عملیات احداث ۳۸ باب از این مدارس با مشارکت خیران استان، امسال آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها ساخت هیچ مدرسه ای توسط خیران در استان تعطیل نیست، اذعان داشت: خیران در ۲۰ سال گذشته، برای احداث مدرسه در آذربایجان شرقی ۶۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی با مثبت ارزیابی کردن مشارکت و جذب خیران در این استان گفت: آذربایجان شرقی در زمینه جلب و جذب مشارکت خیران برای مدرسه سازی در کشور جزو ۲ استان برتر است.

فرمانی خاطرنشان کرد: به زودی ساخت نخستین مجتمع ۱۸ کلاسه آموزشی استان آذربایجان شرقی در شهر مراغه در قالب کلاس درس، سالن ورزشی و آزمایشگاه آغاز می شود.

وی در بخش دیگری  با بیان اینکه امسال ۷۵۴ هزار دانش آموز در ۹ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی استان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: نصف هزینه های لازم برای ساخت این ۶۰ مدرسه را خیران مدرسه ساز پرداخت کرده اند.

لازم به ذکر است، ۶۰ مدرسه خیرساز به صورت همزمان مهرماه امسال در قالب ۲۱۸ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان افتتاح شد.

منبع:خبرگزاری مهر

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری

 


اشتراک گذاری