مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/07/28 21:33:25
کد خبر: 1466

دکتر حافظی:

خیران امسال یک هزار و 800 مدرسه در کشور احداث کردند

رئیس جامعه خیرین مدرسه ‌ساز گفت : نیکوکاران در سال جاری در مجموع یک هزار و 800 باب مدرسه در نقاط مختلف کشور احداث کرده‌اند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛محمد رضا حافظی روز شنبه در مراسم افتتاح 2 باب مدرسه خیرساز در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان افزود: هشت هزار کلاس درس با هزینه یکهزار و 450 میلیارد تومان امسال تحویل آموزش و پرورش شد که چهار هزار کلاس آن توسط نیکوکاران ساخته شده است.

او با بیان این که خیرین 37 درصد مدارس کشور را ساخته اند، افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ ساز اکنون در 31 استان و 450 شهرستان فعال است.

حافظی گفت: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یک هزار نفر نیز خارج کشور با مجمع خیرین مدرسه ساز همکاری می کنند.

او با بیان این که بسیاری از فرزندان ایرانی در مدارس بیگانه تحصیل می کنند، ادامه داد: از آنجا که دولت به تنهایی قادر به ساخت مدرسه جدید نیست خیرین مدرسه ساز بخش بزرگی از این رسالت خطیر را به انجام می‌رسانند.

در این مراسم مدارس خیرساز ' زنده یاد غلامرضا طلا کوب ' در شهر داران و مدرسه ' زنده یاد عباس علیزاده' در روستای نهرخلج فریدن در غرب استان اصفهان به بهره برداری رسید.

مدرسه طلاکوب به مساحت 2 هزار و 360 مترمربع با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار احداث شده است.

همچنین مدرسه زنده یاد عباس علیزاده روستای نهرخلج فریدن به مساحت 273 مترمربع با سه کلاس و یک نمازخانه ، با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به بهره برداری رسید که 140 میلیون تومان آن یک فرد خیر و بقیه آن از محل اعتبارات اداره کل نوسازی استان اصفهان تامین شده است.

فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.

 


اشتراک گذاری