مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/07/24 09:55:00
کد خبر: 1461

ساوه، رتبه اول در جذب خیرین مدرسه‌ساز

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز ساوه گفت : این شهرستان در جایگاه اول جذب خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی قرار دارد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز ساوه با اشاره به وجود 380 واحد آموزشی در شهرستان ساوه گفت:  10 درصد این واحد های آموزشی در برخی مناطق شهری و روستایی نیازمند مرمت و بهسازی است.

سالمی با اشاره به این‌که هم‌اکنون این شهرستان 51 هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی دارد، افزود: ساوه با رشد سالانه جمعیت ناشی از مهاجرپذیری مواجه است که این امر ضرورت نیاز به احداث فضاهای آموزشی جدید را چند برابر می‌کند تا دانش‌آموزان بتوانند با فراغت بال به تعلیم و تربیت بپردازند.

وی از خیرین مدرسه‌ساز به عنوان بازوانی توانمند در جامعه یاد و خاطرنشان کرد: خیرین گران‌قدر مدرسه‌ساز در تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز این شهرستان نقشی مهم دارند به گونه‌ای که بیشترین مدارس توسط آنان مرمت، نوسازی و احداث می‌شود .

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز ساوه با بیان این‌که نیکوکاران تاکنون 50 باب مدرسه در شهر و روستاهای ساوه ساخته‌اند، تصریح کرد: اغلب این مدارس به دلیل ساختار و تجهیزات در سطح کشور مطلوب اند و شهرستان ساوه همواره در جذب و مشارکت خیران مدرسه‌ساز در استان مرکزی پیشتاز بوده است.

سالمی ، مرمت مدرسه شهید میرمحمدی (مقطع ابتدائی) در روستای نورعلی بیک با اعتبار 150 میلیون تومان،  افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای سقانلیق با صرف 200 میلیون تومان، مرمت و بهسازی مدرسه جوادالائمه روستای قره‌چای با صرف 80 میلیون تومان، ساخت دبیرستان 12 کلاسه باغبانی با صرف یک میلیارد و 200 میلیون تومان، ساخت 15 کلاسه مرحوم حاج حسن جراحی‌زاده در شهرک علوی با صرف یک میلیارد و 500 میلیون تومان، توسعه هنرستان 12 کلاسه جوادی پور  با صرف 230 میلیون تومان را از مهم‌ترین پروژه‌های خیرین دانست.

 وی افزود: در سال 95 تعداد دانش آموزان این روستا 12 نفر بوده است که خوشبختانه با همت خیران و اهالی روستا با ساخت این مدرسه حدود 106 نفر در این مدرسه مشغول به تحصیل شده‌ و همچنین  ساخت این مدرسه  از مهاجرت روستاییان برای تحصیل به شهر جلوگیری به عمل آمده و می‌توان این روستا را الگوی سایر مناطق برای تجهیز و ساخت مدارس قرار داد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز ساوه گفت: این شهرستان برای سومین سال متوالی رتبه برتر استان مرکزی در جذب خیرین مدرسه‌ساز را کسب کرده و همچنان در این خصوص پیشتاز است که این مهم با همت والای خیرین در امر خیر مدرسه‌سازی محقق شده است.


اشتراک گذاری