مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/07/24 09:50:05
کد خبر: 1460

افتتاح مدرسه 12 کلاسه خیرساز در لاهیجان

یک واحد آموزشی 12کلاسه احداثی حسین پورخصالیان خیر مدرسه ساز مقیم آلمان در لاهیجان افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، علی اوسط اکبری مقدم در مراسم افتتاح مدرسه 12 کلاسه خیرساز در لاهیجان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت اساس پیشرفت یک کشور است و باید در تامین و توسعه زیر ساخت‌های آموزشی از هیچ کوششی دریغ نکرد. 
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز و با بیان اینکه خیرین در زمینه ارتقای فرهنگ کشور تلاش می‌کنند، افزود: باید از فرصت‌هایی که خیرین مدرسه ساز ایجاد می‌کنند در جهت توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی استفاده شود. 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به بحث نگهداری از فضاهای آموزشی، تصریح کرد: باید داشته های خود را قدر بدانیم و فرهنگ نگهداری از فضاهای آموزشی را نهادینه کرده و به صورت جدی به آن بپردازیم. 
وی تاکید کرد: تنها راه ماندگاری فضاهای آموزشی، مشارکت مردم و دانش‌آموزان در بحث نگهداری از فضاهای آموزشی است. 
اکبری مقدم اضافه کرد: این مدرسه که ساخت آن 15 ماه به طول انجامید، دارای 12 کلاس درس، 9 اتاق اداری، سایت رایانه، نمازخانه و آزمایشگاه است که با زیربنای هزار و 970 متر مربع و با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیر نیک اندیش دکتر حسین پورخصالیان احداث شده است. 
در ادامه حسین پورخصالیان، خیر مدرسه ساز نیز خطاب به دانش‌آموزان گفت: با توجه به توصیه‌های قرآن از این فضاهای آموزشی برای رشد و ارتقای شخصیت خود استفاده کنید و سعی کنید در زندگی قانع باشید و قناعت را پیشه کنید. 
از دیگر توصیه‌های این پزشک مقیم آلمان عضویت دانش‌آموزان در انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف برای رشد شخصیت اجتماعی بود. 
وی با نمایش گذاشتن پوستری از همسر آلمانی خود از وی تشکر کرد و گفت: همسرش که یک زن آلمانی است در زندگی قناعت و صرفه جویی می‌کند تا من بتوانم با پس انداز کردن درآمدم در ایران مدرسه بسازم. اگر حمایت‌های همسرم نبود من نمی‌توانستم این بناها را در ایران بسازم. 
در ادامه نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، ساخت مدرسه را مصداق بارز باقیات صالحات دانست و بر ضرورت فرهنگ سازی رسانه‌ها در جهاد مدرسه سازی تأکید کرد. 
وی با اشاره به کار ماندگار پورخصالیان در ساخت مدرسه گفت: حفظ هویت انسانی و اخلاقی با وجود اقامت طولانی مدت در خارج از کشور کار سترگی است که از انسان‌های بزرگ ساخته است. 
میرمسعودی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان نیز در ادامه گفت: خیرین مدرسه ساز با عشق و علاقه به سربلندی کشور عزیزمان فکر می‌کنند. 
وی با بیان اینکه خیرین کانون محبت هستند، گفت: ما در حال حاضر به همت خیرین مدرسه ساز 52 مدرسه خیری در استان در حال احداث داریم. 
گفتنی است؛ دکترحسین پورخصالیان خیر و سازنده این مدرسه، متولد 1316 لاهیجان و پزشک مقیم آلمان است که تاکنون 18 مدرسه احداث و چندین اقدام خداپسندانه دیگر در راستای ارتقای دانش و فرهنگ کشور در نقاط مختلف کشورمان انجام داده است؛ پیش از این، دکتر پورخصالیان در شهرستان لاهیجان ساخت و تجهیز چند مدرسه، چند سالن ورزشی، ساخت و تجهیز سالن‌های مرغداری و تعمیر ماشین آلات کشاورزی و تجهیز هنرستان کشاورزی بعثت را به انجام رسانده است.


اشتراک گذاری