مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/07/10 18:22:48
کد خبر: 1446

طی دوسال اخیر، 50 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین ساخته شده است

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در توسعه فضاهای آموزشی کشور داشته اند، گفت: طی دو سال اخیر 50 درصد اعتبارات ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس کشور توسط خیرین گرانقدر تامین و پرداخت شده است.


دکتر محمدرضا حافظی در مراسم افتتاح سه مرکز علمی _ آموزشی خیرساز در استان مرکزی، بیان کرد: این سه مرکز شامل دبیرستان ۱۲ کلاسه فرزانگان قلم چی، دبستان ۱۲ کلاسه ساعی ۲ و سالن ورزشی شمس الهی است.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز، افزود: از خیرانی که در مسیر مقدس مدرسه‌سازی قدم نهاده و مسیر توسعه را فراهم کرده اند، تقدیر می‌کنم و دست این عزیزان را میبوسیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در حال حاضر 650 هزار خیّر در کشور و یک هزار نفر در خارج از مرزهای کشور با جامعه خیرین همکاری دارند، اظهار داشت: حاصل این همکاری و همراهی ارزشمند، توسعه فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم بوده است.

حافظی با اشاره به اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز به عنوان منسجم ترین تشکل مردمی در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: طی دو سال اخیر نیز 50 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی کشور توسط خیرین ساخته شده است.

 

ساخت 62 فضای آموزشی توسط خیرین در استان مرکزی

در ادامه، این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: در حال حاضر 62 فضای آموزشی استان با کمک و مشارکت خیرین در حال تکمیل است. 


محمد صادق قائمی تصریح کرد: میزان تعهد خیرین در این پروژه‌ها 44 میلیارد تومان است و مابقی توسط دولت تعهد شده است.

وی اظهار کرد: 29 فضای آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان به بهره‌برداری رسید. ساخت پنج مدرسه دیگر نیز تا دهه فجر تکمیل و تحویل می‌شود. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی با اشاره به بهره‌برداری از سه پروژه علمی _ آموزشی در استان، یادآور شد: دبیرستان فرزانگان قلم چی با مشارکت کانون علمی _ آموزشی قلم چی با یک هزار و 940 مترمربع فضای آموزشی و با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال در 12 باب کلاس ساخته شده است.

وی ادامه داد: دبستان ساعی 2 نیز با مشارکت خیر گرامی فاطمه ساعی با یک هزار و 940 مترمربع فضای آموزشی و اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در 12 باب کلاس ساخته شده است.

قائمی همچنین با اشاره به ساخت سالن ورزشی شمس الهی، خاطرنشان کرد: این سالن ورزشی با مشارکت خاندان خیر شمس الهی با 540 مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی در پایان از مشارکت و حمایت خیرین مدرسه‌ساز قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم مدیران و مسئولان مدارس و دانش‌آموزان در حفظ و نگهداری این فضاها که به همت و مساعدت خیرین ساخته شده، تلاش کنند تا آیندگان نیز از این فضاهای آموزشی بهره‌مند شوند.

 

اشتراک گذاری