مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/07/08 19:23:42
کد خبر: 1443

آجرهای مدارس مناطق محروم با مهر گیتی بالا می‌رود

موسسه خیریه مهرگیتی حدود 6 سال پیش برای محرومیت‌زدایی و زدودن چهره فقر از مدارس مناطق کم‌برخوردار وارد عرصه مدرسه سازی شده است و در این مدت توانسته اعتماد بسیاری از خیرین مدرسه‌ساز را به خود جلب و سرپناه علمی برای دانش‌آموزان احداث کند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه سازکشور،زهرا گیتی‌نژاد بانوی فداکار خیری که یک معلم بازنشسته است و به کمک خیرین کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور توانسته است برای تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم به‌ ویژه در مناطق مرزی، فضای آموزشی ایجاد کند.

وی درباره چگونگی آغاز راه بی‌پایان خود می‌گوید: سال 1382 وقتی برای اجرای طرح جهانی آموزش معلمان به منطقه میرجاوه سفر کرده بودم مدیرکل وقت آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از بنده درخواست کرد تا برای بازدید به مدارس شهرستان میرجاوه بروم. وقتی برای بازدید مدارس رفتم متوجه شدم که در این مناطق رنگ و بویی از مدرسه ایمن، فضای آموزشی مناسب، زمین ‌بازی و ... وجود ندارد و تمام دانش‌آموزان روی کیسه‌های گونی روی زمین نشسته‌اند. زمانیکه با معلمان آن منطقه صحبت کردم آن‌ها همه درخواست احداث یک مدرسه ایمن را داشتند تا بتوانند بدون دغدغه به آموزش دانش‌آموزان بپردازند. اما وقتی با دانش‌آموزان صحبت می‌کردم آن‌ها از خجالت فقط می‌خندیدند و هیچ پاسخی نمی‌دادند.

این خیر مدرسه‌ساز می‌افزاید: در آن زمان من معلم یک مدرسه غیرانتفاعی در تهران بودم برای همین دغدغه‌های معلمان را درک می‌کردم و به‌شدت به فکر فرو رفتم؛ زیرا می‌دانستم که برای تربیت دانش‌آموز موفق علاوه بر معلم به فضا و امکانات نیز نیاز است، برای همین وقتی به تهران بازگشتم با همکاران و خانواده‌ام صحبت کردم و توانستم از محل کمک‌های آنان، 18 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان احداث کنم که البته سهم آن‌ها بسیار بیش‌تر از من بود به‌گونه‌ای که اگر کمک آن‌ها نبود شاید هیچ وقت نمی‌توانستم به هدفی که آن روز با دیدن چهره معلمان و دانش‌آموزان میرجاوه برایم ایجاد شد، دست پیدا کنم.

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری