مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/06/31 08:05:23
کد خبر: 1435

ماه مهر نیازمند مهر خيرين مدرسه ساز

البرز با بیشترین تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی نیازمند توجه ویژه ای است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، البرز استانی است که کمبود هشت هزار کلاس درس در آن مشکلاتی نظیر کاهش بازده دانش آموزان و معلمان را ایجاد کرده است. موضوعی که باعث شده است بیش از نود درصد از مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو و چهار کرج دو شیفته پذیرای دانش آموزان باشد و این دو ناحیه به نسبت مدارس سایر نواحی از امکانات کمتری برخوردار باشند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز البرز رشد سالیانه دانش آموزی در استان را 3 درصد عنوان می کند و می گوید: هر سال  با اضافه شدن بیش از 12 هزار دانش آموز به جمعیت استان ساخت 400 کلاس درس جدید هم نیاز است. نرخ رشد جمعیت دانش آموزی در استان البرز تقریبا 2 برابر میانگین نرخ کشوری است.

 

  • رشد سریع جمعیت و کمبود امکانات در استان

یکی از زیباترین نهادهای همه جوامع بشری پس از خانواده، نظام آموزش و پرورش است. امروزه در سراسر جهان منابع انسانی و مالی عظیمی برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا آنها آگاهی‌ها و توانمندی‌های لازم را برای ورود به زندگی اجتماعی کسب کنند و موجبات رشد و اعتلای جامعه خود را فراهم سازند.

در کشور ما با وجود افزایش جمعیت و تغییر شرایط اجتماعی از جمله گسترش حاشیه نشینی و مسائل اقتصادی در حوزه آموزش و پرورش و امکانات آن کاستی های فراوانی وجود دارد. در این بین استان البرز به دلیل مهاجر پذیری بالا و به ویژه حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیرمجاز، در این حوزه با چالش های بسیاری مواجه است که کار متولیان امر در این زمینه را دوچندان سخت تر می کند

منبع: واحد مرکزی خبر

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری