مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/06/17 06:52:17
کد خبر: 1426

بطحایی در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی وعمرانی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛

سهم خیرین مدرسه ساز در راستای مدرسه سازی به اندازه سهم دولت است

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سهم خیرین مدرسه ساز در کشور در راستای مدرسه سازی به اندازه سهم دولت است فقط خیرین در گمنامی اقدام به مدرسه سازی می کنند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سید محمد بطحایی شامگاه پنجشنبه در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی  که در دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد برگزار شد افزود: سهم خیرین مدرسه ساز در راستای مدرسه سازی به اندازه سهم دولت است فقط خیرین در گمنامی اقدام به مدرسه سازی می کنند. 
بطحایی افزود: متاسفانه در دولتهای قبلی با توجه به کمبود اعتبارات مدرسه سازی به امر مدرسه سازی توجه نشده است. 
وزیر آموزش وپرورش گفت: سرانه فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز پنج مترمربع است . این درحالی است که استاندار آن هشت مترمربع می باشد. 
وی اظهار داشت: متاسفانه در برخی از استانهای کشور سرانه فضای آموزشی کمتر از سه متر مربع است و این موضوع نیاز به کمک خیرین برای رسیدن به استاندار فضای آموزشی در کشور را داریم. 
وی اضافه کرد: امروز تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محمد رضا حافظی، تکریم از جریانی است که می تواند با کمک های خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی را نجات دهد. 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شهرستان بروجرد میانگین فضای ورزشی دانش آموزی از میانگین استان نیز کمتر است گفت: با توجه به اینکه ورزش می تواند علاوه بر جسم روح دانش آموزان را تقویت کند از خیرین می خواهیم در امر ایجاد فضاهای آموزشی برای مدارس و دانش آموزان یاریگر ما باشند. 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم و ارزنده معلمان نیز گفت: نیروی انسانی فعال و پویا می تواند جامعه ای با نشاط را در آینده بسازد که این موضوع به ایثار و فداکاری معلمان بستگی دارد. 
بطحایی افزود: بیشتر کاستی های آموزش و پرورش مربوط به کمبود فضای اموزشی است که خیرین می توانند کمک های بزرگی برای رفع این کاستی ها انجام دهند

منتشر کنننده: نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری