مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/06/06 08:14:18
کد خبر: 1413

در آستانه هفته دولت و در سفر یک‌روزه وزیر آموزش‌وپرورش به استان گلستان صورت گرفت؛

افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیری فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل گرگان

وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه سفر خود به استان گلستان مدرسه 6 کلاسه خیری فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل گرگان را افتتاح کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به استان گلستان سفرکرده است؛ مدرسه خیر ساز فرمد 2 در روستای قزاق محله نومل شهرستان گرگان را افتتاح کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم اظهار کرد: به لطف خداوند متعال یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران، گسترش آموزش‌وپرورش و توسعه فضای های آموزشی برای فرزندان این مرزوبوم است و از همه مهم‌تر این‌که در سال‌های اخیر توجه به آموزش‌وپرورش اتباع خارجی به‌ویژه اتباع افغانستانی به‌عنوان یک توصیه مؤکد مقام معظم رهبری موردتوجه قرارگرفته است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در حال حاضر 470 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ما مشغول به تحصیل هستند و این افتخار نظام آموزش‌وپرورش است که هیچ تفاوتی بین فرزندان مشغول به تحصیل در آموزش‌وپرورش چه ایرانی و چه غیر ایرانی و با مذاهب مختلف قائل نیست و همان‌طور که گفته شد این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

شایان‌ذکر است، مدرسه خیر ساز فرمد 2 داری 6 کلاس با زیربنای 857 مترمربع و هزینه‌ای بالغ‌بر دوازده و نیم میلیارد ریال تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بوده است و بخشی از هزینه آن به همت اعطاکنندگان کشورهای جمهوری چک، چین، موسسه آموزش کودک، اتحادیه اروپا، آلمان، ژاپن، جمهوری کره، نروژ و فدراسیون روسیه تأمین‌شده است و بخش دیگری از این هزینه به مدد و همت خیر نیک‌اندیش فریدون مدنی و قسمتی از آن نیز با اعتبارات دولتی تأمین‌شده است.

منبع:پانا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری