مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/05/23 18:27:01
کد خبر: 1395

فعالیت حدود ۱۰۰۰ خیر ایرانی مقیم خارج در عرصه‌های علمی و آموزشی

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به آمار ۶۵۰ هزار نفری خیرین در کشور و فعالیت آنها در عرصه‌های مختلف افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ خیر ایرانی مقیم خارج از کشور در سراسر جهان هستند که بطور جدی در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی و غیره فعالیت دارند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛محمدرضا حافظی در همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری ۹۷، که به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برخی موسسات در کشور که عرصه آموزشی بسیار فعال هستند، دانشجویان علاقه‌مند و تلاشگری را که به دلیل عدم توانایی مالی نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند شناسایی کرده و بورسیه می‌کنند تا این سرمایه ها در کشور برکت و اثر وجودی داشته باشند که این راه خداست و مسیر سازندگی است.

حافظی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه خیرین فعالیت خود را نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان بسط و توسعه داده اند، اظهار کرد: حدود ۱۰درصد جمعیت ایران در کشورهای دیگر اقامت دارند و خیرین با توجه به این موضوع اقداماتی را در کشورهای دیگر آغاز کرده و ایرانیان را در سایر کشورها تشویق به تاسیس مدارس ایرانی و توجه بیشتر به فرهنگ بومی کردیم تا با استفاده از معلمان ایرانی در آن مدارس، دانش آموزان با ملیت و زبان مادری خود بیگانه نشوند.

وی گفت: رهبری نیز بر پدیده مقدس مدرسه سازی و حمایت از امر تحصیل علم و دانش تاکید کرده و  آن را امری مقدس و ارزشمند دانسته اند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در عین حال بیان کرد: کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز موفق و سربلند خواهد بود.

در ادامه این مراسم کاظم قلم چی واقف و عضو هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران و عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در سخنانی با طرح این پرسش که آیا قهرمانان "قهرمان" زاده می‌شوند یا ساخته می‌شوند به تفاوت نابغه‌ها و قهرمانان اشاره کرد و ابراز داشت: قهرمانان ساخته می شوند و این موضوع مهمی است که باید تاکید و توجه بیشتری روی آن داشت و بر روی سرمایه‌های انسانی سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان این که برخی هوش و استعداد را صرفا عامل موفقیت رتبه‌های برتر می‌دانند، خاطرنشان کرد: موفقیت رتبه‌های برتر حاصل تلاش مستمر و نقش موثر پدران و مادران و معلمان است.

وی همچنین به طولانی ترین تحقیق در مباحث انسانی که تاکنون بر روی هفتاد هزار نفر از لحظه تولد تاکنون انجام شده اشاره کرده و افزود: نتایج بسیار جالبی از این تحقیق به دست آمد که مهم ترین آن به نقش مهم والدین اشاره می کند و نشان دهنده تاثیر اولیا در موفقیت فرزندان دارد.

وی افزود: عواملی مثل صحبت کردن و گوش دادن، با گرمی برخورد کردن با دانش آموزان، یاد دادن حروف و اعداد، بردن آن ها به سفر و دیدارها و کتاب خواندن برای فرزندان بسیار مهم است.

گفتنی است؛در این همایش که با حضور رتبه های برتر و خانواده های آن ها، روسای مجامع خیرین مدرسه ساز، اساتید و مسئولان آموزشی دانشگاه ها، چهره های ماندگار علمی کشور، خیرین مدرسه ساز، مسئولان کتابخانه‌ها، ناشران و رسانه ها برگزار شد، از ۱۲۸ دانش آموز حائز رتبه برتر و تک رقمی مناطق و سهمیه‌ها در کنکور سراسری ۹۷ در گروه های تجربی، انسانی، هنر، ریاضی و زبان، قدردانی شد.

منبع:ایسنا

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری