مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/05/20 07:36:48
کد خبر: 1388

خوزستان در مشارکت خیرین مدرسه ساز، رتبه دوم را در کشور دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: خوزستان پس از تهران، رتبه دوم مشارکت خیرین مدرسه ساز را در سطح کشور از لحاظ تحقق تعهدات، در اختیار دارد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ، رضا رضایی در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی در دست اجرای شهرستان های ماهشهر و هندیجان گفت: هم اکنون در سطح خوزستان ٨٥ فضای آموزشی با کمک و مشارکت یا بطور کامل توسط خیرین در حال ساخت است.

وی افزود : ٤٢٠ پروژه ورزشی، پرورشی و یا استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مشتمل بر 2هزار کلاس درس، هم اکنون در سطح خوزستان در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به ضرورت حذف مدارس کانکسی در این استان گفت: جمع آوری مدارس کانکسی و جایگزینی مدارس جدید در مناطق مختلف استان آغاز شده و تعدادی از آن تا مهرماه سال آینده و بخشی دیگر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی با بیان اینکه ساخت یک مدرسه تنها برای دو یا سه دانش آموز در یک منطقه مقرون به صرفه نیست ادامه داد: کانکس هایی که به عنوان کلاس استفاده می شوند ویژه و مخصوص اینکار طراحی شده اند و دارای تابلو، سکو و سیستم سرمایشی هستند و شرایط لازم یک کلاس درس را دارند ولی چنانچه تا پایان سال، کلاس جدیدی به این تعداد اضافه نشود کلیه مدارس کانکسی در خوزستان جمع آوری و با مدارس نوساز جایگزین خواهند شد.

این مقام مسئول در استان در خصوص تجهیز مدارس خوزستان به منظور اضافه شدن یک پایه در مقطع هنرستان ها در سال تحصیلی پیش رو گفت: متوسط هزینه تجهیز یک کلاس درس حدود ٦٠٠ میلیون ریال است و خوزستان دارای ٤٠ منطقه آموزشی است که هر کدام از این مناطق کمبودهایی از لحاظ فضا و تجهیزات دارند و این مهم نیازمند تصویب و تخصیص اعتبارات است.

منتشرکننده: نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری