مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/05/08 21:26:02
کد خبر: 1371

دکتر حافظی خبرداد:

آمادگی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برای رفع تنگناهای فضاهای آموزشی در استان البرز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز به همراه رئیس مجمع خیرین استان با دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛در این نشست صمیمی که در محل دفتر رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز با تقدیر از زحمات دکتر حافظی و همه خیرین مدرسه ساز گفت : باید از انسان هایی که وجودشان برای جامعه پر خیر و برکت است و با محبت ، نوع دوستی و آینده نگری خود به توسعه و عمران و آبادی کشور از طریق ساخت مدارس کمک می کنند ، قدردانی کرد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه توسعه زیر ساخت های آموزش و پرورش بویژه تامین‌ فضاهای آموزشی مناسب ، تضمینی برای تربیت نسل آینده ساز است گفت : پیام جامعه خیرین مدرسه ساز همانند جریانی پویا در سراسر کشور گسترش یافته و هر روز به خیل عظیم خیرین مدرسه ساز افزوده می شود تا با یاری خیرین نیکوکار فضای لازم برای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان البرز علیرغم همجواری با پایتخت مشکلات فراوانی در تامین فضاهای آموزشی دارد، افزود : جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با هدف گسترش عدالت آموزشی  و تامین فضاهای آموزشی در همه مناطق کشور، آمادگی خود را برای رفع تنگناهای فضاهای آموزشی استان البرز نیز اعلام می دارد.

دکتر حافظی بااشاره به  اینکه خدمت به جامعه خیرین مدرسه ساز را افتخاری برای خود می دانم تصریح کرد : از خداوند متعال خواهانم تا عمر دارم بتوانم در این عرصه مقدس گام بردارم و خدمتگذاری کنم.

 

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان البرز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود مدارس این استان، گفت:  استان البرز به دلیل نرخ بالای مهاجرت، هر ساله با افزایش جمعیت دانش آموزی روبروست و کمبود فضاهای آموزشی در کنار نوپا بودن استان و نبود زیرساخت های لازم ، ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز را دو چندان کرده است.

محمد دلاوریان با اشاره به رتبه سی و یکم استان البرز از نظر سرانه فضاهای آموزشی در کشور خاطر نشان کرد : با برگزاری نشست های هم اندیشی و تبیین مشکلات روز افزون این استان در بخش فضاهای آموزشی، می توان نگاه خیرین مدرسه ساز داخل و خارج از کشور را به استان البرز معطوف کرد.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر کارگروهی مشترک با حضور نمایندگانی از اداره کل نوسازی مدارس ، اداره کل آموزش و پرورش ، مجمع خیرین مدرسه ساز و صدا و سیمای مرکز البرز تشکیل شده است ،گفت : هدف از تشکیل این کارگروه، برگزاری جلسات مستمر به منظور بهره گیری از ظرفیت های رسانه ملی برای گسترش فرهنگ مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی ، تکریم از خیرین مدرسه ساز و اطلاع رسانی فعالیت های ارزشمند آنهاست.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز همچنین با اشاره به وجود چندین شهرک مسکونی بالای 200 واحدی فاقد فضای آموزشی در این استان گفت : برگزاری نشست های هم اندیشی با هدف رایزنی در خصوص احیا مجدد 4 الحاقیه مربوط به ماده 18 تشکیل شوراهای آموزش و پرورش که تامین فضاهای آموزشی در مناطق انبوه سازی را الزام می کرد، می تواند کمک شایانی در افزایش سرانه فضای آموزشی استان داشته باشد.

دلاوریان در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در توسعه فضاهای آموزشی، با استفاده از ظرفیت های قانونی و توان خیرین افزود : با توجه به محدودیت احداث پروژه های جدید توسط دستگاه های اجرایی ، ترغیب و تشویق خیرین گرانقدر با هدف ایجاد فرصت برای ساخت پروژه های جدید با تامین حداقل 50 درصد اعتبار ساخت فضاهای آموزشی و تکمیل این پروژه ها توسط دولت از جمله راهکارهای رفع تنگناهای فضای آموزشی در استان هاست.

رئیس مجمع خیر مدرسه ساز استان البرز نیز در این دیدار با اشاره به کمبود سالانه ۴۰۰ کلاس درس در البرز گفت : عزم راسخ خیرین مدرسه ساز در کنار پیگیری های مستمر مدیران نوسازی مدارس و آموزش و پرورش می تواند  راه را برای برقراری عدالت آموزشی و استاندارد سازی تراکم دانش آموزی در مدارس استان هموار کند.

محمدرضا اسپرورین با تاکید بر لزوم بسترسازی در جامعه با هدف گسترش فرهنگ مشارکت در امور خیر خاطر نشان کرد : امروزه با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی ، آموزش و پرورش نیاز مبرمیبه کمک های مردمی دارد و تحقق این هدف تنها با آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی امکان پذیر است.


اشتراک گذاری