مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/05/08 21:20:04
کد خبر: 1370

بازتاب جایزه جهانی گوهر شاد در خطبه های نماز جمعه مشهد / بانوی خیر مدرسه ساز یکی از برندگان این جایزه جهانی

​آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه، از جایزه جهانی گوهرشاد به عنوان یک برنامه فرهنگی جامع و قابل توجه جهانی نام برد و گفت: این برنامه فرهنگی ارزشمند که توسط آستان قدس رضوی برگزار می شود نشان دهنده مقام و موقعیتی است که اسلام به جایگاه والای زن داده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛

وی با اشاره به ارزشی که دین مبین اسلام برای زنان قائل شده است اظهار داشت: نقش اسلام در عظمت بخشیدن به شخصیت زن و تربیت زنان مسلمانی که والاتر از مردان عمل می کنند بی نظیر است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بانوی خیر مدرسه سازی که 50 مدرسه در کشور برای توسعه علم و دانش ساخته است افزود : جایزه جهانی گوهر شاد که به بانوان برجسته، فرهیخته و نیکوکار داخل و خارج از کشور تعلق می گیرد، طی سه سال اخیر در پی به بانوان تعلق گرفته است که در زمینه مدرسه سازی اقدامات ارزشمندی انجام داده اند.

شایان ذکر است؛ طرح برگزاری جشنواره و اعطای «جایزه جهانی گوهرشاد» در راستای اجرای بند 4 حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و به منظور جریان سازی فرهنگی درباره نیکوکاری و مطالبه گری از غرب با محوریت زنان، تدوین شده است تا با تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در ذیل نام مبارک حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام و به یاد یکی از خادمان آن حضرت، (بانو گوهرشاد) هر ساله در ماه ذیقعده به هشت نفر بانوی نیکوکار در داخل و خارج کشور که اقدامات چشمگیری در زمینه ترویج فرهنگ نیکوکاری داشته‌اند اهدا شود.

گفتنی است در دوسال گذشته نیز بانوان خیر مدرسه ساز یکی از 8 برنده این جایزه بوده اند. این مراسم همه ساله با حضور جمع کثیری از بانوان فرهیخته از داخل و خارج از کشور توسط آستان قدس رضوی و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود که امسال نیز یکی از بانوانی که موفق به کسب این جایزه جهانی شد، خانم افسانه سعید تهرانی بانوی خیر مدرسه سازی است که تا کنون بیش از 50 مدرسه در کشور ساخته است.


اشتراک گذاری