مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/04/31 20:20:53
کد خبر: 1359

دیدار روسای سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با دکتر نهاوندیان

دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به همراه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از خیرین مدرسه ساز با دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛در این نشست صمیمی که عصر امروز در محل دفتر معاون رئیس جمهور برگزار شد، مهراله رخشانی مهر ضمن ارائه گزارش جامعی از وضعیت فضاهای آموزشی کشور با اشاره به اهمیت امر آموزش، توسعه کشور را بر مبنای دانش و تکنولوژی دانست و برخورداری از فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد را لازمه آموزش عنوان نمود و خواستار توجه بیشتر مدیران و مسئولین ارشد دولت به حوزه عمرانی آموزش و پرورش شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر لزوم ایمن سازی تمام مدارس نیازمند و با بیان اینکه برخورداری از فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد در تمام مناطق شهری و روستایی حق بدیهی دانش آموزان کشور است، گفت : هم اکنون حدود 95 هزار کلاس در کشور نیازمند مقاوم سازی است که می توان با حدود یک پنجم هزینه احداث، فضاهای موجود را با ایمنی کامل برای استفاده در طول سالیان طولانی تر مقاوم سازی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود : برای مقاوم سازی این مدارس به حدود 5 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با همراهی خیرین نیکوکار مدرسه ساز که این بزرگواران همواره به عنوان بازوی توانمند این سازمان در حل مشکلات فضاهای آموزشی سهیم بوده اند با مشارکت در مقاوم سازی فضاها نیز یاریگر دولت در این زمینه باشند.

رخشانی مهر با تاکید بر اجرائی شدن بند ث ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه کشورکه اختصاص 3 میلیارد دلار اعتبار برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس نیازمند را عنوان می کند، تصریح کرد: اگر این اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی به این منظور تخصیص یابد، با کمک و همراهی خیرین، تمام مدارس نیازمند را ظرف سه سال آینده بازسازی و مقاوم سازی می کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به وجود مدارس خیرسازخالی از دانش آموز در بسیاری از مناطق کشور، ضمن قدردانی از تلاش های خیرین در توسعه فضاهای آموزشی، مقاوم سازی مدارس را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و از خیرین نیکوکار مدرسه ساز درخواست کرد در این زمینه نیز به طور جد وارد عمل شوند و با صرف هزینه کمتر تعداد بیشتری از کلاس های درس را مساعد دانش آموزان به ویژه در مناطق پر تراکم جمعیتی نمایند.

دکتر محمد نهاوندیان نیز در این دیدار با تقدیر از نیت، تلاش و اقدامات مفید و موثر خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس کشور در بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی و ایجاد و توسعه محیط امن آموزشی برای آینده سازان میهن، گفت: پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه شد، می تواند در کنار طرح کلی بازآفرینی شهری دولت تدبیر و امید و همچنین با هدف ایجاد اشتغال اجرا شده ثمرات و خیرات فراوانی را نصیب جامعه کند.

وی افزود: اگر بتوانیم در مدت سه سال مدارس نیازمند را بازسازی یا مقاوم سازی کنیم، دستاورد بسیار بزرگی برای دولت در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و نقش آن در توسعه جوامع افزود:  پیشنهادات ارائه شده را با رئیس جمهور مطرح می کنم و تلاش خواهیم کرد تا حد امکان به اجرای آن کمک کرده و مسائلی را که به عنوان موانع ترغیب، تشویق و مشارکت بیشتر خیرین در امر مدرسه سازی عنوان شد را برطرف کنیم.

شایان ذکر است در این دیدار، تعدادی از خیرین مدرسه ساز نیز با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، خواستار رفع موانع و مشکلات فرا روی و همچنین اتخاذ راهبردهایی برای احتساب آورده خیرین به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی شده و عنوان کردند : اگر دولت سهم خود را برای مقاوم سازی مدارس کشور تامین نماید، قطعاً خیرین مدرسه ساز نیز با اشتیاق بیشتری در زمینه مقاوم سازی مدارس ورود می کنند.


اشتراک گذاری