مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/04/24 10:08:42
کد خبر: 1351

سید محمد بطحایی؛

از مدرسه‌سازی مهم‌تر، اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی است که توسط خیرین صورت می‌گیرد

در پنجمین برنامه وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به استان اصفهان؛ سید محمد بطحایی در جمع خیرین مدرسه‌ساز این استان حضور پیدا کرد و با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه ساز گفت: از مدرسه‌سازی مهم‌تر، اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی است که توسط خیرین صورت می‌گیرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛سید محمد بطحایی در پنجمین برنامه از سفر یک‌روزه به اصفهان در جمع خیرین مدرسه‌ساز که در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه دکتر عبدالعلی‌زاده ناحیه ۳ اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه محل تمرین زندگی است و کودکان باید چگونه زیستن در مدرسه را فراگیرند، عطوفت و مهربانی را تمرین کنند و باید بدانند سختی‌ها را چگونه تحمل کنند و بسیاری از نیازهای دیگر را در مدرسه فراگیرند.

وی افزود: ساخت مدرسه اولین پله تربیت کودکان است و ما باید بعد از برداشتن این گام، دربرداشتن گام‌های بعدی از جمعه تعلیم و تربیت کودکان نیز موفق عمل کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دانش آموزان مجال تمرین مهارت‌های زندگی را نمی‌یابند و حرکت مختصری که آموزش‌وپرورش در این راه شروع کرده است با مخالف‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی مواجه شده است و دانش آموزان در مدرسه انبوه محفوظات را یاد می‌گیرند و پس از شرکت در آزمون‌ها خیلی زود فراموش می‌کنند، بنابراین بسیاری از مشکلات امروز خانواده‌ها ریشه در عدم فراگیری مهارت‌ها در دوره دانش‌آموزی دارد.

وی با اشاره به توجه اصول زیبایی‌شناسی در ساخت مدارس اظهار کرد: مدرسه‌ای که زیبا ساخته‌شده باشد در تربیت دانش آموزان بسیار مؤثر است و چنین طراحی می‌تواند عاملی برای جذب کودکان به مدرسه و افزایش علاقه‌مندی به آموزش‌هایی باشد که در مدرسه به آنان داده می‌شود.

بطحایی خاطرنشان کرد: آینده جامعه در محیط امروز مدرسه ساخته می‌شود اینکه دادگاه‌ها، بیمارستان‌ها و…چه وضعیتی دارند باید ببینیم مدارس امروز چه شرایطی دارند.

وی افزود با اشاره به فعالیت خوب و شایسته تقدیر خیرین مدرسه‌ساز گفت: مهم‌تر از ساخت مدرسه اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی است که توسط خیرین صورت می‌گیرد.

شایان‌ذکر است در این دیدار آقای فروزمهر خیر مدرسه‌ساز و احداث‌کننده این مدرسه، سخنانی را در خصوص اهمیت مدرسه‌سازی و انگیزه‌های خود از اجرای این طرح ارائه داد.

همچنین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اجرای بیش از ۷۰ درصد طرح‌های عمرانی اخیر توسط خیرین این استان خبر داد. 


اشتراک گذاری