مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/04/19 18:50:09
کد خبر: 1348

مسؤول شورای بانوان خیّرین مدرسه‌ساز کشور:

۲۵درصد خیرین مدرسه‌ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند

مسؤول شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه هنوز با کمبود سرانه فضای آموزشی مواجه هستیم، گفت: ۲۵درصد خیرین مدرسه‌ساز کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ خدیجه نیزاری مسؤول شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز کشور در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان با بیان اینکه 5200 بانوی نیکوکار در کشور در زمینه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این رقم معادل 25 درصد از 30 هزار نیکوکار مدرسه‌ساز در کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم در مدرسه‌سازی در کشور 30 درصد است، افزود: این رقم در استان سمنان بالغ‌ بر 50درصد را شامل می‌شود که نشان می‌دهد مشارکت خیرین در زمینه مدرسه‌سازی این خطه رو به افزایش است.

مسؤول شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در استان سمنان از میزان 377 خیّر مدرسه‌ساز، 99 نفر بانوان هستند، گفت: حضور بانوان در مشارکت‌های اجتماعی با اهداف خیر می‌تواند تا حدود بسیاری به اتمام پروژه‌ها کمک کند لذا از خانواده تقاضا داریم به این اجتماع‌ها ورود جدی‌تری داشته باشند.

نیزاری با بیان اینکه به دنبال جلب مشارکت نه تنها بانوان بلکه همه افراد به حوزه مدرسه‌سازی هستیم، تصریح کرد: سیاست‌های ترغیب افراد به کار خیر از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم سهم بیشتری از افراد را وارد این عرصه کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی علاوه بر ثواب معنوی باعث آموزش نسل جدید می‌شود، افزود: علی‌رغم پیشرفت‌های روز افزونیم هنوز در ایران با کمبود سرانه فضای آموزشی مواجه هست که نشان می‌دهد در آغاز راه مدرسه‌سازی قرار داریم و برای تحقق بهره‌مندی همه کودکان از آموزش باید همه نهادها و مسؤولان و خیرین مشارکت جدی‌تری داشته باشند.

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری