مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/04/09 20:55:16
کد خبر: 1338

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران:

یک‌هزار مدرسه استان تهران ۲ شیفته است

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران با بیان اینکه بالغ بر هزار مدرسه دوشیفته در این استان داریم، گفت:در شهرستان‌های استان تهران ۹۵۰ هزار دانش‌آموز داریم و این تعداد دانش آموز در ۳۲۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که کافی نیست.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ سید هادی موجانی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران در نشستی خبری پیرامون بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ اولین جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز با تعداد ۷ نفر شکل گرفت و امروز ما ۶۵۵ هزار خیر مدرسه‌ساز در ایران و ۱۰۰۰ خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور داریم.

وی با بیان اینکه استان تهران یکی محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر فضای آموزشی است، گفت: به عنوان مثال شهرقدس سال‌ها پیش ۳۰ هزار نفر جمعیت داشت و امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به شدت با کیفیت نبود فضای آموزشی مواجه است.

موجانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰۰ مدرسه هنوز دوشیفته است، افزود: با کمبود مدرسه در شهرستان‌های استان تهران مواجهیم.

وی اظهار کرد: ۲۶۵ مدرسه در شهرستان‌‌های استان تهران طی دو سال و نیم گذشته توسط خیرین ساخته شده است و ۴۰ مدرسه هم در حال ساخت داریم.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر اینکه امروز مدرسه سازی واجب‌تر از هر کار خیری است، گفت: در شهرستان‌های تهران ۹۵۰ هزار دانش آموز داریم و این تعداد دانش آموز در ۳۲۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که کافی نیست.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های تهران افزود: تقاضا می‌کنیم دولت توجه بیشتری کرده و بر بودجه سازمان نوسازی مدارس بیفزاید؛ به‌ویژه مدارسی که با مشارکت خیرین ساخته می‌شوند یعنی ۵۰ درصدی که دولت باید پرداخت کند را سریع‌تر تخصیص دهد تا به علت تورم، هزینه‌های ساخت افزایش نیابد.

موجانی با بیان اینکه در ۱۲ سال اخیر ۱۵۰ واحد فضای آموزشی و ورزشی در شهر ری توسط خیرین ساخته شده است، گفت: توجه به شهرستان ها لازم است؛ هنوز حدود ۹۷ مدرسه قدیمی در شهرری داریم که باید بازسازی شوند و امنیت را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کنند.

منبع:فارس

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری