مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/04/09 20:41:52
کد خبر: 1337

تعهد ۳۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز ‌در استان همدان

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز همدان از تعهد ۳۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد و گفت: ۲۶۷ پروژه آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز همدان احداث شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛علی فراهانی  در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستیم، اظهار داشت: جشنواره امسال حاصل 20 سال تلاش، همدلی و مشارکت در کار خیر و 20 سال ایجاد فضاهای آموزشی است و این گام‌های نیک قطعاً در درگاه خداوند و در راه رضای مردم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ماحصل 20 سال فعالیت مجامع خیران مدرسه‌ساز ایجاد 38 درصد از فضاهای آموزشی کشور توسط خیران مدرسه‌ساز است، افزود: استان همدان در حوزه کمک خیران مدرسه‌ساز از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار است.

فراهانی بیان کرد: در حوزه مجمع خیران مدرسه‌ساز درست است استان همدان جز اولین‌های کشور نیست اما با توجه به وسعت، جمعیت و وضعیت اقتصادی استان مجمع خیران مدرسه‌ساز استان دارای رتبه‌های بالای کشور است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با تأکید بر اینکه میانگین سرانه آموزشی در کشور 5 متر و این میانگین در استان همدان 6 متر است، تصریح کرد: این موضوع نشان از همت، تلاش و همدلی خیران در حوزه مدرسه‌سازی است.

فراهانی با اشاره به اینکه در استان همدان 860 خیر مدرسه‌ساز همکاری مستقیم با مجمع خیرین مدرسه‌ساز دارند، عنوان کرد: این افراد با کمک‌های نقدی، ملک و غیره خود در حوزه مدرسه‌سازی ما را یاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 267 پروژه آموزشی در یک هزار و 600 کلاس درس و 182 هزار مترمربع زیربنا در سطح استان توسط خیران مدرسه‌ساز احداث‌شده است، گفت: میزان تعهد خیران مدرسه‌ساز با وجود شرایط رکود اقتصادی حاکم در کشور همچنان نسبت به سال‌های گذشته رشد فزاینده‌ای داشته است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با تأکید بر اینکه کمک خیران مدرسه‌ساز از 8 میلیارد تومان در سال‌های 92-93 به 27 میلیارد تومان در سال 96 رسید، ابراز کرد: تعهد خیریان مدرسه‌ساز برای کمک در سال 97 بیش از 30 میلیارد تومان است.

فراهانی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند وجود خیران و همت بالای آن‌ها در امر مدرسه‌سازی هستیم، تأکید کرد: همچنان نیاز به مدرسه‌سازی در سطح کشور وجود دارد و امیدواریم که خیران همچنان در این مسیر قدم برداشته و کمک‌های آن‌ها تداوم داشته باشد.

منبع:تسنیم

منتشرکننده:نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری