مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/03/08 20:14:14
کد خبر: 1295

تعهد ۶ میلیارد تومانی خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار اهر

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه ۵ باب مدرسه در اهر در حالت تخریبی قرار دارند گفت: خیرین برای ساخت ۸ مدرسه به ارزش ۶ میلیارد تومان در شهر و روستاهای شهرستان اهر در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار متعهد شده‌اند.


به  گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ جعفر شجاعی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نتیجه دومین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر به ثمر نشسته است، اظهار داشت: خیرین در دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر احداث 18 باب مدرسه را متعهد شده بودند که دو باب آن در شهر اهر و 16 باب در روستاهای شهرستان احداث‌شده است.

وی، تعهد ساخت 8 باب مدرسه در مناطق شهری و روستایی را از نتایج سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر ذکر کرد، افزود: از مجموع مدارسی که خیرین برای احداث در اهر متعهد شده‌اند پنج باب 6 کلاسه، یک باب 4 کلاسه، یک باب 3 کلاسه و یک باب 2 کلاسه است.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه خیرین جمعاً 33 کلاس درس، دیوارکشی مدارس، محوطه‌سازی و آسفالت 2 باب از مدارس و تجهیز برخی مدارس دیگر را در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهد کرده‌اند، گفت: با عنایت به این‌که برخی از خیرین تعهدات خود را به آینده موکول کرده‌اند به همین دلیل تعهد خیرین در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر به 6 میلیارد تومان می‌رسد.

شجاعی اضافه کرد: در طول سال جاری هر یک از خیرین که به تعهدات خود در خصوص احداث مدرسه و یا تجهیز عمل خواهند کرد اطلاع‌رسانی می‌شود هر چند خیرین که در راه احداث و تجهیز مدارس اهر قدم برداشته‌اند بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

وی، اصلی‌ترین مشکلات شهرستان اهر از نظر فضای آموزشی در بخش هنرستان‌ها عنوان کرد، یادآور شد: عمده هنرستان‌های شهر اهر مخصوصاً هنرستان‌های پسرانه در یک منطقه جمع شده‌اند و فضا و موقعیتی که در آن منطقه حاکم است موجب می‌شود تا دانش آموزان پسر رغبتی کمتری برای تحصیل در هنرستان‌ها داشته باشند و حداقل تلاش ما بر این است تا لااقل یک هنرستان به منطقه دیگری از شهر اهر انتقال یابد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با تأکید بر این‌که حداقل سه مورد از مدارس شهر اهر به مقاوم‌سازی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: دبستان‌های شهید رضازاده، شهدا و 17 شهریور که در شهر اهر واقع‌اند نیاز شدیدی به مقاوم‌سازی دارند.

شجاعی تأکید کرد: در حال حاضر پنج باب از مدارس شهر اهر صد درصد تخریبی هستند و دبستان آل محمد و ولی‌عصر (عج) نیازمند بازسازی هستند و یکی از دانش آموزان نیم‌قرن پیش‌دبستان ولی‌عصر (عج) قصد مرمت دارند به‌طوری که گفته‌اند این مدرسه را به‌گونه‌ای مرمت خواهند کرد که تا 50 سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: تسنیم

منتشرکننده: نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری