مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/02/27 07:42:57
کد خبر: 1284

احداث ۲۰۰ مدرسه استثنایی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از ۱۵۷۰ مرکز ما چیزی نزدیک به ۲۰۰ پروژه خیرساز است و خوشبختانه خیرین نیز برای ساخت مدرسه استثنایی گرایش بیشتری دارند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور مجید قدمی امروز در آئین کلنگ زنی 4مدرسه استثنایی و سالن ورزشی اختصاصی دانش آموزان استثنایی در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه نشان از عدالت آموزشی و یکی از شعارهای وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به توسعه فضای آموزشی و ورزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی افزود: توسعه فضای آموزشی و ورزشی به خصوص در مناطق محروم یکی از اولویت‌های اساسی است. خوشبختانه امروز سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در اهواز نیز افتتاح شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: به توجه به اینکه گروه‌های مختلفی تحت پوشش ما هستند ناگزیر هستیم که نسبت به تاسیس این مراکز آموزشی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مرکز آموزشی اوتیسم که در دست ساخت است در چنین منطقه‌ای در اهواز(منطقه بهارستان) نیز نیاز بود تا این پروژه انجام شد و کودکان آسیب دیده ذهنی علی‌الخصوص دوره حرفه‌ای و پیش حرفه‌ای توان آموزش را داشته باشند.

قدمی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره میزان توجه دولت به دانش آموزان استثنایی در کشور و خوزستان تا چه میزان است، عنوان کرد: روند بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید تصمیم جدی بر حمایت دانش آموزان استثنایی دارد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر چیزی حدود 4 الی 5 برابر هزینه عادی صرف دانش آموز استثنایی در گروه‌های مختلف می‌شود همچنین اکنون به دلیل تورم جمعیت و دقت در کار تشخیصی نیازهای سخت افزاری بالایی مخصوصا در مناطقی مانند خوزستان در این حوزه داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ما به دنبال تفکیک گروه‌ها و تخصیص مدارس خاص برای هر گروه از دانش آموزان هستیم به این خاطر توسعه پروژه‌ها را همراه با خیرین مدرسه ساز درحال انجام هستیم.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز خوزستانی در این زمینه بیان کرد: با سیاست‌های که درحال اعمال هستیم تقریبا می‌توان گفت که هیچ کودک استثنایی بیرون از مدرسه نخواهد ماند.

قدمی درباره تعداد پروژه‌های دولتی و خیرساز تاکید کرد: از 1570 مرکز ما چیزی نزدیک به 200 پروژه خیرساز است و خوشبختانه خیرین نیز برای ساخت مدرسه استثنایی گرایش بیشتری دارند.

تسنیم


اشتراک گذاری