مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1397/02/16 04:48:54
کد خبر: 1267

دیدار روسای جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس کشور با مراجع عظام در قم؛

تاکید مراجع تقلید بر توسعه و گسترش طرح مدرسه سازی و لزوم همکاری دولت با خیرین

مراجع تقلید مدرسه سازی را کاری بسیار مقدس ،ماندگار و مصداق معروف دانستند و بر همکاری موثرتر دولت با خیرین مدرسه ساز تاکید کردند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم آیت الله نوری همدانی در دیدار رئيس سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس کشور ساخت مدرسه را احسان ماندگار ،بزرگ ،اثرگذار و ارزشمند توصيف کرد و گفتدر دوران معاصر که دوران ترويج معارف اسلام است سخت مدرسه از اهميتي مضاعف برخوردار است .

 وی ضمن مخالفت مجدد با سند 2030 تصريح کرد: از آنجا که غربي ها به دنبال مبارزه با اسلام هستند بايد از اجراي اين سند جلوگيري شود چرا که برخي مي گويند هنوز اين سند در جريان است .

وی افزود: مردم براي اسلام خون داده اند پس بايد کساني در مدارس تربيت شوند که از نفوذ غرب جلوگيري کنند .

 آيت الله نوري همداني وزارت آموزش و پرورش را داراي جايگاهي مهم در جامعه توصيف و بر شکوفا کردن استعداد هاي دانش آموزان براي رشد و توسعه کشور تاکيد کرد .

حضرات آیات سبحانی و علوی گرگانی هم در دیدار معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس و جمعی از اعضای انجمن خیرین مدرسه ساز کشور مدرسه سازی را کاری بسیار مقدس و خدمت به اسلام و کشور و مصداق معروف دانستند و بر همکاری موثرتر دولت با خیرین مدرسه ساز تاکید کردند .

 آیت الله سبحانی در این دیدار مدرسه سازی را عملی بسیار مقدس و مبارک و مصداق امر به معروف عملی و کمک به فرهنگ کشور و اسلام توصیف و از خدمات خیرین مدرسه ساز تجلیل کرد .

وی با بیان اینکه فرهنگ در راس امور است مدرسه سازی را تلاش در راستای اصلاح فرهنگ خواندند .

 آیت الله  سبحانی گفت: در اسلام مدرسه و مسجد در کنار هم هستند و خروجی مدرسه باید مسجدی باشد و فرهنگی که محتوایش مسجد نباشد و مسجدی که محتوای فرهنگی نداشته باشد [ بی فایده ] است .

این مرجع تقلید افزود: فرهنگ باید از دست دولت گرفته و به دست مردم سپرده شود .

  آیت الله سبحانی با بیان اینکه هر مدرسه ای که با نظارت مردم اداره شده خروجی بهتری دارد مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم در نظارت بر آموزش در مدارس را لازم دانست .

آیت الله علوی گرگانی هم مدرسه سازی را خدمتی ماندگار و خیرین مدرسه ساز را مایه عزت و آبروی جامعه دانست و بر همکاری هر چه موثرتر دولت با خیرین تاکید کرد .

آیت الله علوی گرگانی هم افزایی هر چه بیشتر دولت و خیرین مدرسه ساز را باعث پیشبرد بهتر کارها و رفع سریعتر نیازهای کشور ارزیابی کرد .

وی همچنین بر رعایت اولویت ها در ساخت مدارس جدید ،بازسازی مدارس فرسوده ، ایجاد مدارس علمیه و بهره گیری از سنت وقف در این عرصه تاکید کرد .

مهراله رخشانی مهر رئيس سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس کشور هم در اين ديدارها در این دیدارها ضمن بیان گزارشی از فعالیت های این سازمان و خیرین مدرسه ساز در کشور  گفت :هم اکنون 115 هزار مدرسه در کشور فعال است که 30 درصد انها نيازمند تخريب و بازسازي است .

 امر الله رخشاني مهر با اشاره به اينکه سال گذشته ، 50 درصد مدراس توسط خيرين کشور احداث شده از استاندار خواست بودجه بيشتري را از اعتبارات دولتي به اين مهم در قم اختصاص دهد .

وی افزود: مدارسي که به جهت مقاوم نبودن تخريب مي شود لزوما نبايد در همان مکان احداث شود بلکه مي توان با توجه به افزايش جمعيت و نياز به مدارس بزرگتر ، مدارس موجود را به فروش رساند و در مکان هاي ديگر مدرسه احداث کرد .

 

 


اشتراک گذاری